אנשים זועמים בפייסבוק עקב דיווח על ניצול שואה שלא הורשה להיכנס לטקס העירוני

קשה לחשוב על תמונה משפילה מזו: ניצול שואה בן 88 מתחנן להיכנס לטקס הזכרון העירוני ביום השואה, אך נותר בחוץ בגלל שאיחר במספר דקות. זה מה שקרה ליוסף בכר, שניסה להגיע לטקס יום הזכרון בנס ציונה, איחר, ולא הורשה להכנס לאולם.

“העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה” פירסמה את הסיפור המקומם הזה אתמול בערב, וזכתה במהירות לאלפי לייקים ושיתופים. “סירבו להכניס אותו, למרות שידעו שהוא ניצול שואה, ואף הדליק משואה בעבר. הוא נאלץ ללכת בבושת פנים הביתה”, נכתב על ידי פעילי העמותה. “אולי שכחו שהניצולים הם מהות הטקס – ולא הטקס הוא מהות הטקס”.

מה דעתכם ? מקומם ? מרתיח ?  יוסף בכר הוא ניצול שואה, בן 88, ניצול מחנה ברגן בלזן ביום השואה האחרון הגיע, כפי שהוא עו…

Posted by ‎העמותה לעזרה מיידית לניצולי שואה‎ on Monday, April 20, 2015

מהרגע שהסיפור הזה הופץ, הוצף עמוד הפייסבוק של עיריית נס ציונה בגולשים שדרשו הסבר. לטובתה של העירייה, תגובה כזו אכן הגיעה: היום בבוקר נפגש צחי ברוורמן, מנכ”ל קריית התרבות של נס-ציונה שם התקיים הטקס, ביחד עם מנהלת העצרת רונית בן יצחק, עם בכר והתנצלו על המקרה. לדבריהם, הם ידאגו להפיק את כל הלקחים כדי להבטיח שמקרים כאלה לא יקרו שוב.

יפה לראות גוף שגם יודע לקחת אחריות ולהודות בטעותו, במקום לנסות לטייח או להכחיש סיפורים כאלה. יש רק לקוות שהלקחים אכן הופקו, ושמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם בשנים הבאות. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן