איש אחד תיעד תופעה נדירה של “זרם אדמה” וזה פשוט מדהים

כשזה נוגע לתופעות טבע מפחידות כנראה שאפשר לחלק את הציבור לשניים – אלו שבורחים ואלו שחייבים להישאר כדי להביט ואם אפשר גם לתעד את התופעה. כן, גם אם זה כרוך בסיכון חייהם. אז מצד אחד, טוב שהבחור הזה היה אמיץ מספיק כדי להישאר ולצלם אך מצד שני ככל הנראה עדיף היה אם הוא לא היה עושה זאת ותופס מחסה מהר.

הסרטון צולם באזור כפר זריצ’ני שבמחוז פנזה, רוסיה, בידי אלכסנדר ג’יניאטולין. באופן מפתיע, האיש נותר די רגוע נוכח התופעה וצילם בעוד אדמה ואבנים התגלגלו מעברו של כביש במהירות. בעוצמתו הרבה הזרם האדיר הזה ריסק כל שהיה בדרכו. הוא אפילו הפיל עצים ועמודי חשמל בדרך. בסרטון רואים את ג’יניאטולין מתרחק בעוד האדמה מאיימת לבלוע אותו וניתן לראות את הזרם האדיר מתפרש על פני הכביש במקום בו עמד לפני רגעים ספורים. מבהיל? ועוד איך.

התפועה הנדירה מכונה “זרם אדמה” (earthflow) והיא סוג של תנועת בלית. מדובר בתהליך גאומורפולוגי בו קרקע, חול או סוג אחר של אדמה נעה במדרון בעקבות השפעת כח הכבידה. יש תנועות בלית רבות ביניהן מפולות, התמוטטויות וזרימות. תנועת בלית מתרחשת כשכח הכבידה גובר על כוחות מנוגדים לו, מה שמוביל להתמוטטות המדרון.

ואם אנחנו כבר לומדים על התופעה אז כדאי לדעת שזרם אדמה היא בעצם תנועת קרקע או חומר אחר (חימר, חול או אדמת סחף) רוויה במים, שנעה במדרון עקב כח המשיכה ועוקרת דברים שנמצאים בדרכה.

לרוב התופעה הזו מתרחשת כאשר כמות גדולה של מים נספגת בבלית, למשל בעקבות גשמים כבדים או שלגים שנמסו. זה גורם לחוסר יציבות של פני הקרקע וכך נוצר זרם האדמה. משערים שבסרטון זה מדובר בשלגים אשר נמסו וגרמו לתופעה זו להתפתח. זרם האדמה הזה גרם להפסקות חשמל וחסימת פסי רכבת באזור אך למרבה המזל איש לא נפגע, כולל הצלם.

 דרך: dailymail

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן