איך צעירה חרדית אחת מרדה באיסור לנהוג

מעבר לים בשנת 2015, ישנו מקום שבו אסור לנשים לנהוג ולא, לא מדובר בערב הסעודית אלא בארה”ב. גם לא מדובר בכת האיימיש אלא בעיירה חסידית בניו-יורק בשם “קריית ג’ואל”.

רבים מכם בטח זוכרים שהדבר המלהיב ביותר בגיל ההתבגרות זה לקבל את רישיון הנהיגה אשר למעשה פותח בפני המתבגר או המתבגרת את הדרך לעצמאות. הדבר שנראה לכולנו טריוויאלי, הוא לא כך עבור כולם כי מתברר שבמאה ה-21, ישנם עדיין מקומות בהם מתייחסים לנשים כנחותות, דבר מכעיס לכל הדעות.

פרימט גולדברגר בת ה-23 רק עתה הוציאה רישיון נהיגה ומדובר בהישג של ממש עבור הנשים בעיירה זו. האפשרות אפילו לא עמדה בפניה עד שהיא ובעלה החליטו לעזוב את הקהילה החסידית שבה חיו ולעבור לקהילה פחות נוקשה.

“גדלתי בעיירה קטנה בניו יורק בשם “קריית ג’ואל”, סיפרה בתקשורת גולדברגר, “שהינו כפר של חסידות יהודית אורתודוקסית ושם נשים לא נוהגות. בעיירה שבה גדלתי נשים לא יכולות להיכנס לכלא כמו למשל בערב הסעודית. עם זאת, אשה שתיתפס נוהגת תוחרם על ידי הקהילה וילדיה יסולקו מהמסגרות הפרטיות בשטחה. היא יכולה להיות מסולקת מהקהילה בשל כך”.

ביום שבו אביה שמע שגולדברג נוהגת הוא אמר לאימה שבתו תהרוג את עצמה ואת ילדיה. הפחד שמשרישים גברי הקהילה בנשים נועד בכדי להשאיר אותן קרובות לבית בחזקת הבעל והמשפחה וכדי למנוע מהן עצמאות וחופש. ככה חונכו והם לא מכירים מציאות אחרת. את חווית הנהיגה הארוכה הראשונה שלה גולדברגר לעולם לא תשכח. היא נסעה לניו יורק עם חברותיה מהכפר, פיספסה מספר מחלפים ומפאת הלחץ, הגיעה למצב שבו היא נוהגת כנגד כיוון התנועה.

היא אומנם חיה ונושמת בניגוד לתחזיותיו של אביה אך הפחד המשתק בהחלט גרם לה לחוסר ביטחון ולחששות רבים בכל הנוגע לנהיגה. “אני עדיין מתגוררת בעיירה רוקלנד שבניו יורק”, אמרה גולדברגר, “לא רחוק מהעיירה שבה גדלתי. אך אם המיילים שצברתי במכוניתי מוכיחים משהו – זה שהתרחקתי מאוד שהיכן שהייתי”.

במקום שבו יהיו יותר נשים כמו פרימט, לא תהיה הדרת נשים. בנות המין החזק – תמיד עימדו על זכויותיכן למען הדורות הבאים ולמען עולם שיוויוני יותר. צאו לדרך ואל תעשו רוורס לחלומות שלכן. 

דרך  autoblog 

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן