צוללן צולל למעמקי החור הכחול של דין וחזר עם הסרטון עוצר הנשימה הזה

יש מי שעבורם הרפתקה היא סנפלינג או צניחה חופשית בעוד אחרים יתפרעו בערב בבית קפה או מול ה”מירוץ למיליון”. אך מעטים הם האנשים שיעזו, אם מטעמי פחד או מטעמי יכולת, לעשות את מה שהצוללן הזה עשה. גיום נרי, צוללן חופשי מצרפת, החליט שצלילה בבריכה או אפילו בים הפתוח היא עסק לילדים, ולכן עשה מעשה נועז וצלל למעמקי החור הכחול של דין בבהמאס, אחד החורים הכחולים העמוקים בעולם. 

הזינוק אל התהום

בסרטון נראה נרי צולל לאט לאט אל מעמקי ה”תהום” בעומק כ-200 מטרים. מפחיד! כל התהליך הזה ארך 20 דקות, ואומנם נרי לא מגיע עד לקרקעית אך הוא עוצר את נשימתו במשך דקות ארוכות, שזה בכלל פסיכי.

הסרטון צולם ב-2010 בידי חברתו של נרי ושותפו לצלילה חופשית, ג’ולי גוטייה, והוא צף שוב לסדר היום ממש לאחרונה. בווידאו מורט העצבים הזה הוא נראה מזנק פנימה אל החור האימתני ללא ציוד ציוד צלילה מלבד משקף, וכך הוא עושה דרכו מטה אל המעמקים. למרות מה שנראה כנגיעה בקרקעית התהום הזו, נרי התוודה שהוא לא הגיע עד לתחתית וזה צולם כך מטעמים אומנותיים בלבד. אך עדיין מדובר בהישג מרשים במיוחד. נרי עצמו הוא צוללן חופשי מקצועי ושבר שיא עולם בצלילה חופשית כאשר צלל לעומק של 87 מטרים ב-2002.

אם הצפייה עושה לכם חשק דעו לכם שזה לא כל כך פשוט. מדובר בתהליך ארוך ומפרך ומסוכן כמובן, בו הצוללן החופשי מתרגל את הגוף שלו להפסקת נשימה באופן טבעי וזה לא תמיד נגמר טוב. אז ככל הנראה, לעת עתה, כדאי לצלול ואפילו מומלץ אך עם ציוד צלילה מתאים.

 דרך: MailOnline

תמונת שער: Christian Afonso

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן