הקליפ החדש של ריהאנה עושה חיבור בלתי אפשרי בין מחאה מדממת לסקס אפיל

אני לא ממעריציה הגדולים של ריהאנה. אמנם מדובר באחת הבחורות היפות והנועזות על הפלנטה והיא מצליחה להיראות קולית אך שיריה לרוב לא מדברים אלי לרוב. הקליפ המבריק והחדש שלה, “American Oxygen”, הוא סיפור אחר.

מדובר בחתיכת יציאה. ריהאנה היא ככל הנראה הבחורה היחידה בעולם שמסוגלת לקחת צילומים אקטואליים-פוליטיים, חלקם קשים לצפייה ולהגיש אותם באווירה נוטפת סקס אפיל מטורפת. אם תרצו, זו האסתטיקה של הפנטזיה. המרדף הקפיטליסטי, הייאוש של התפוררות החלום האמריקני מצטלמים הכי טוב ליד פיטמות זקורות מבעד חולצת טי לבנה. הו, ריהאנה, תעשי לי מחאה.

אבל אל תזלזלו בה. מעטים האמנים בסדר הגודל של אמנית הפופ הזו שמעזים כמוה לצאת מגבולות תחומים היטב ולפלוש לטריטוריות אחרות מעבר ל”הוא נטש אותי, לבי שבור” וכאלה. נושאים פוליטיים כאלה נחשבים לרוב מעיקים, קשים וכן, מדכאים ובאמת לא מדובר בשיר שמח. בקיצור, כל מה שאינך מצפה מזמרת פופ. מדובר בלהיט בטוח, קליט וממכר והוא הופך את רוח המחאה החברתית למוצר צריכה פופולרי.

הרי, יריות, שוטרים, שלטים, וציצים הם תמצית עולמנו ברשת. זפזופ אינסופי לעבר המירוץ הקפיטליסטי שאינו נגמר. עבדים היינו ונותרנו והכל למען עתיד ורוד יותר.

החלום האמריקני הוא מזמן קלישאה שחוקה, חלום ושברו, פנטזיה מנופצת בכחול-אדום-לבן לרוב האמריקנים. כוכבים ישנם לא רק בשמיים אבל הם כה מעט. הרוב נותרים כעכברים במבוך, מנסים לשפר את מצבם אבל בדרך עדים לסבל, כאב, ייסורים וקשיים. אבל אז מגיחה ריהנאה, כוכבת ענקית, מיליונרית טרנדית, כזו שהגשימה את החלום בגיל שרובנו עוד מתלבטים מה ללמוד לתואר ראשון והיא, לא אחרת, מזכירה לנו כמה קשה לחיות. עטופה בניחוח פטריוטי כבד, היא מראה לנו מהי אמריקה האמיתית דרך צילומי ארכיון נחקקים. 

כשמרטין לותר קינג נורה נפער חור בדגל. אנשים כמוהו הולכים ונעלמים והתרבות הולכת ושוחה בטראש, כמו זה שהיא עצמה מספקת באופן מבריק. ערכים, זכויות, רוח לחימה – אלה בגדר המלצות לאדם המודרני. אי אפשר לצפות בסרטון ולא להתרגש ממנו ולהיזכר בהיסטוריה של האומה הגדולה הזו. כשריהאנה מפלרטטת איתנו והקו קלאקס קלאן נראה מאחורה זה הפוסט מודרניזם במיטבו. מגוחך אבל מטריד. ערבוב ושעטנז של הכל. הרי, עצוב ככל שיהיה, בעולם הסוגד לסלבריטאים כמוה, איך עוד נזכור את ההיסטוריה אם לא דרך פילטר אינסטגרמי או קליפ מושקע? לראות, לזכור ואז לרקוד עם חולצה קרועה. רק אל תשכחו אודם, כי סקס מוכר ותשאפו חמצן. בכל זאת, צריך לחיות.

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן