העבר הנאצי הלא ידוע של קווין ספייסי

אחד הכוכבים הגדולים והמוצדקים בדורו הוא קווין ספייסי, שחקו עילאי, מוכשר ומתוחכם, המצליח לתת את המיטב בכל תפקיד עד הסוף. מספיק היה לראות אותו בסרטים בלתי נשכחים כגון “אמריקן ביוטי”, “7 חטאים” וכעת בתפקיד פרנק אנדרווד בסדרת המופת “בית הקלפים” כדי להבין שספייסי הוא בליגה משלו וכי לא סתם קטף אינספור פרסים על יכולת המשחק המשכנעת שלו. על תהילתו ההוליוודית רבים יודעים אבל לא כולם בקיאים בסיפור משפחתו המטלטל והאפל.

ספייסי גדל בבית נוקשה תחת טרור מצד אביו, אמריקני אוהד נאצים, שאם להאמין לפרסומים בעבר היה דמות מתעללת ומטילת אימה בבית. ספייסי עצמו לא נוטה לדבר על כך כלל אך אחיו, רנדל פאולר, חשף ב”פוקס ניוז” ב-2004 שהאב, שלא עבד במשרה קבועה בחייו, היה סוטה סאדיסטי שאנס אותו אך הניח לספייסי בקטע הזה. רנדי סיפר שניסה להתאבד פעם. העובדה שהאב לא אנס את ספייסי לא מנע מאחיו להסתגר באופן מוחלט.

ספייסי. שומר על פרטיותו

ספייסי הוא הצעיר מבין שלושה ילדים במשפחה. אביו מת בשנת 1992 ואימו קטלין ב-2003. אגב, בפעם הכמעט בודדת בה ספייסי דיבר על אביו בראיון הוא תיאר אותו כאדם “נורמלי, רגיל מהמעמד הבינוני שאהב את אנגליה”. בפעם אחרת הוא התעטף בשתיקה.

האב של ספייסי, תומאס ג’פרי פולר. נאצי שאנס את אחיו?


אפשר לתאר שילדותו של ספייסי הייתה גיהינום עלי אדמות. האב היה סופר כושל, פעיל קיצוני וחבר במפלגה הנאצית האמריקנית. בארוחות ערב הוא היה מהגג נגד היהודים ואפילו ניסה להידמות פיזית לאדולף היטלר, כפי שאתם רואים. הוא היה אוסף סמלים נאציים וטען שהשואה “לא הייתה”. האיש אפילו גרם לרנדי לעזוב את הצופים כי המדריך היה יהודי. לדברי האח, ספייסי והוא כינו את האב “היצור”.

האח, רנדי פולר. האב התעלל בו מינית לדבריו.

הטראומה לכאורה נחקקה בקרב ספייסי הקטן והוא סילק את האב מחייו, מסיבות די מובנות. הוא שינה את שם משפחתו לספייסי, שמה הפרטי של האם, כדי להרחיק את עצמו מאביו האיום. רנדי סיפר שהוא מטיל ספק בהעדפותיו המיניות של ספייסי בעקבות כל זה. “פעם שאלתי אותו לגבי כל השמועות על כך שהוא גיי והוא ענה שאינו מגדיר את עצמו הטרוסקסואל, ביסקסואל או הומוסקסואל, רק ‘מיני’. לקווין לא היה למיטב ידיעתי קשר אמיתי חוץ מעם אמא שלנו”.

ספייסי הצעיר. ברח מצל האב.


ספייסי הוא בהחלט דוגמה לדרך בה ניתן לא רק להתעלות על נסיבות חייך אלא למנף את הטראומות והקשיים כדי לקחת על עצמו תפקידים מרתקים, אפלים, מעניינים ולגלם אותם באומץ. בהנחה שהסיפור הוא אכן כך ואולי אף גרוע יותר, אי אפשר לא להעריך את היכולת להתנתק מעבר כה קשה ולהתקדם הלאה בחיים.

מדובר בשחקן טוטאלי שתמיד משאיר אותך על הקצה ואני יכולה רק לתאר לעצמי שאביו השפיע עליו לא מעט. האב המנוח, אגב, אמר שוב ושוב לספייסי שאינו מאמין שיוכל להתפרנס ממשחק ודבק בהערכה זו עד שספייסי הפך לשחקן מפורסם בקנה מידה עולמי. 

דרך Movie Pilot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן