מחקר: פנים של אנשים שעברו ניתוחים פלסטיים נתפשים ידידותיים יותר

אין נורא מלהזדקן, כלומר נחמד להיות יותר תבוני, בעל יותר ניסיון חיים וכל זה אבל גוד, הקמטים? השקיות הנפולות מתחת לעיניים? תעצרו את הגיל, אני רוצה להיות צעירה לנצח. אך למרות המרדף אחר עור נעורים מושלם לא בקלות נשים ירוצו לשכב מתחת לסכין המנתחים. בתקופה האחרונה יותר ויותר נשים מחפשות אלטרנטיבות קוסמטיות פחות פולשניות כדי לא להיראות כמו דונטלה ורסצ’ה או רנה זלווגר.

מחקר חדש מגלה שנשים לא עוברות ניתוחי פנים רק כדי להיראות כמו בנות 20 אלא בעצם לשפר את מידת האהדה של הסביבה אליהן. עבור חלקן הניתוחים הללו שינו את החיים באופן מוחלט, זיכו אותן בחברים חדשים וגרמו לפניהן להיראות נעימות ואמינות יותר למתבונן. בעולם מושלם שינוי בפנים לא אמור לגרור תגובה שלילית אבל לא מעט נשים נתפשות “רעות וביצ’יות” רק בגלל תווי הפנים שלהן וניתוחים רבים מצליחים לשנות את זה.

למחקר חדש יש מסקנות מעניינות על הנטייה שלנו לשפוט לפי הפנים

נדרשות חמש שניות לאנשים כדי לקבוע את עמדתם לגבייך ומכאן שתווי פנים מסוימים משדרים לנו דברים מסוימים ואין מה לעשות עם זה. גבות גבוהות מאוד משוות לפנים מראה “מרושע”, שפתיים כלפי מטה יתפשו כ”עצובות” וכך הלאה. מחקרים רבים כבר הוכיחו שתווי פנים מסמלים עבור המתבונן אישיות מסוימת. על פי תווי פנים שונים, אנשים נתפשים אמינים, אסרטיביים, סמכותיים ועוד.

המחקר אשר פורסם במקור בכתב העת Jama לניתוחים פלסטיים הוכיח שניתוחים פלסטיים משפיעים על הקשרים החברתיים של אותו אדם. החוקרים מאוניברסיטת ג’ורג’טאון, בראשות ד”ר מייקל ריילי, ביקשו מ-25 אנשים לדרג 30 נשים ב-60 תמונות (30 לפני ו30 אחרי הליכים קוסמטיים), כולן היו מטופלות לבנות שעברו ניתוחים בין 2009 ל-2013. הנשים עברו הרמת עפעפיים, הרמת גבות, הרמת פנים וצוואר והשתלת סנטר. החוקרים חילקו את התמונות כך שהבוחנים לא יכולים לדעת מי עבר מה. הם נאלצו לדרג את הנשים לפי אטרקטיביות, נחמדות, אמינות, אגרסיביות, כישורים חברתיים, חיפוש אחר סיכונים ונשיות.

הבוחנים לא ידעו מהי מטרת המחקר, אשר שאף לגלות איך הניתוחים משפיעים על הפרמטרים הללו. הבשורות לא מעודדות עבור נשים: הגיל כן השפיע על איך נתפשו פני הנשים וקבעו אם הן נחמדות או לא. זיקנה השפיעה על תווי הפנים באופן שלילי כך שהרבה מהן נראות “רעות” יותר ומכאן פחות חברותיות. אחד הממצאים שעלו מהמחקר זה לגבי החיוך. צעירים נוטים להיראות יותר מחויכים וכשמזדקנים החיוך צונח לו. כשמביטים על זה האדם נראה פחות אטרקטיבי וחברותי. הכי ממחיש את הביטוי השחוק של “חייכו לעולם והעולם יחייך בחזרה”.

הביקורת על המחקר היא כך שאולי הנבחנים הרגישו שהם “חייבים” לקבוע דבר מה על הפרצוף של אדם ולא שפטו באופן טבעי. כמו כן, נבחנו מעט מאוד נשים מכדי להגיע למסקנות גורפות והעובדה שבחרו רק נשים לבנות עשויה להשפיע על נשאלים מגזעים שונים. אבל מה שבטוח, פרצופו של אדם משדר לנו הרבה מאוד ואנחנו שופטים אנשים סביבנו בכל רגע נתון. מה ניתן לקחת מהמחקר הזה? כנראה לחייך יותר. לא יזיק.

דרך Liberty Voice צילום קאבר דרך Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן