מעצבים ישראלים מובילים בוחרים את תמונת העצמאות הפרטית שלהם

זיכרון יום העצמאות הראשון שלי התגבש אי שם בשנות ה-80, כשאני רכובה על כתפיו של אבי ברחבת השוק המרכזית בעיר ילדותי – יבנה. עבורי זו הייתה חוויה מרגשת ומסעירה אבל לאבי דקיק הכתפיים כנראה שהחוויה הייתה פחות מסעירה, שלא לומר טראומטית. למעט ההנאה הצרופה שבבילוי זמן איכות איתי בגירסת גיל 5.

נראה שעם השנים, התחלפה ההתלהבות שליוותה את היום הזה בתחושה אחרת, לא לגמרי פתורה, שמפלרטת עם תחושת האדישות הכללית. כחלק מחיפוש אחר משמעות מחודשת, לאו דווקא לאומית, פניתי למעצבים ישראליים וביקשתי מכל אחד תמונה אישית שמבטאת עבורם רגע אינטימי של עצמאות, חופש או יציאה לדרך חדשה. התוצאה – פוטוגנית, מרגשת ומעוררת השראה. 

1. הדס צוקר – מותג האופנה ZUCKER

הדס צוקר

 צולם על ידי David Jumpa

“התמונה צולמה לפני מספר שבועות בעיר שנחאי שבסין, במסגרת פרויקט חדש, עצמאי ומרגש שנקרא ‘blase’. הפרויקט משלב צילום, כתיבה והצבה (אינסטליישן) והוא עוסק בייצוג זהויות, צריכה וקפיטליזם. בתמונה ניסינו ללכוד את ה-DNA של תחושת העייפות שמאפיינת סביבת חיים אורבנית ואינטנסיבית כמו העיר שנחאי”.

 חשבון האינסטגרם של הדס צוקר

 

2. עינב צוקר- מותג האופנה ZUCKER

עינב צוקר

“עצמאות עבורי היא החופש והיכולת ליצור, לקבל השראה מידי יום, לברוח לעולם מקביל, לבנות מידי יום לוח השראה דימיוני אחר ולתרגם אותו בתהליך היצירה שלי. “Creativity is intelligence having fun” – אלברט איינשטיין”. 

 חשבון האינסטגרם של אופנת צוקר

 

 3. עדי אברמוביץ – מעצבת תכשיטים Di ve Da studio

Di ve Da“לכולנו מסתובבות מילים בראש. חלקן מרחפות בחלל ללא אחיזה וחלקן האחר, מתממשות לכדי ביטוי. שרשרת ‘יכולת הדיבור’ שעצבתי, הייתה עבורי נקודת ציון חשובה בדרך לעצמאות והיא נוצרה במסגרת פרויקט הגמר הטיפוגרפי שלי במילים, משמעותן והמקום שהן ממלאות בחיינו. לימים, בזכות שרשרת ‘יכולת הדיבור’ נולדה קולקציית התכשיטים שלי ב’סטודיו די ודה’ שבו אני יוצרת ממילים שנבחרו בקפידה תכשיטים שהם לא רק קישוט אלא גם סמלים שנושאים בתוכם משמעויות רגשיות אליהם יכול כל אחד להתחבר מתוך עולמו הפנימי”.

חשבון האינסטגרם של סטודיו די ודה

 

4. טובל’ה חסין מעצבת אופנה 

טובל'ה

“כשאני במים הכחולים אני מרגישה את העצמאות שלי”. 

חשבון האינסטגרם של טובל’ה 

 

5. מור לוין – מעצבת אופנה pioo pioo

מור לוין pioo pioo

“התמונה צולמה מחוץ לסטודיו שלי בעוד יום עבודה שגרתי לחלוטין. יש לי עסק שבו יש לי הזכות להגשים את כל החלומות שלי, בעיר האהובה עלי. אני מעצבת, יוצרת ויש לי לקוחות מדהימות. אני זוכה להשתטות על בסיס יומי בצילומי תמונות לאינסטגרם. התשובה שלי הפכה למקצוע שלי וזו תחושת החופש והעצמאות האולטימטיבית”. 

חשבון האינסטגרם של pioo pioo

 

6. מאיה נגרי – מעצבת אופנה Maya Negri

מאיה נגרי

“התמונה הזו צולמה מהאוויר. היא מבטאת עבורי את אחד הרגעים האלו בהם חוויות היומיום הופכות קטנות, משניות ואני מרגישה ברת מזל על החופש שיש לי ליצור”.

חשבון האינסטגרם של מאיה נגרי

 

7. שני בר – Shani Bar

“התמונה הזו לקוחה מחשבון האינסטגרם שלי והיא מעוררת בי זכרונות מתוקים של תקופות ומקומות בהם חייתי, ביקרתי ועבדתי במסגרת עבודתי כמעצבת עצמאית. אני מרגישה שיש לי זכות גדולה לעסוק במה שאני באמת אוהבת – עיצוב נעלי נשים וזו תחושת העצמאות החזקה ביותר שחשתי אי פעם. את התמונה הזו צילמתי בחנות הנעליים שלי לקראת יום האהבה, ובעיני היא מגלמת את בליל התחושות החיוביות והחזקות הללו”.

חשבון האינסטגרם של שני

 

8. לילך אלגרבלי – מעצבת אופנה “לילך אלגרבלי”

זוהרה של לילך“התמונה היא של בתי זוהרה שחוגגת לראשונה את חג העצמאות. התמונה מסמלת עבורי את העם היהודי ששב לארצו, מתרבה וגדל. כבת לעולים, אני מתרגשת למראה דור ההמשך ומתרגשת מתחושת ההיאחזות במולדת שכה חשובה לזהותנו”.

חשבון האינסטגרם של לילך. 

 

9. ענת מנוס – מעצבת שמלות כלה

ענת מנוס

 #יומולדת 40 #חופשה באמסטרדם #קור אימים #מישהו עוד שניה נופל שם למים #כל מילה נוספת מיותרת

חשבון האינסטגרם של ענת

 

10. אני, הילה לוי – בלוגרית וכותבת הפוסט

הילה לוי

הייתי אחרונת המצטרפים לפייסבוק ובחודשים הראשונים הסתפקתי בהצצות מהצד. החשיפה שמייצרות הרשתות החברתיות הפחידה אותי. לא בגלל השלדים שמתחבאים לי בארון אלא בגלל החשש שעם החשיפה, אגלה שאנשים לא ממש מתעניינים במה שיש לי להציע ובתכנים שאני מייצרת. כשחגגתי יום הולדת שנה לבתי בער בי הצורך לייצר משהו נוסף שהוא עבור עצמי וכך, נולד לו הבלוג שלי. שם העזתי, כתבתי וחשפתי סיפורים ותחושות שאצרתי במשך שנים ולמעט התקף חרדה קל בתחילת הדרך, כל השאר הרגיש פשוט נפלא. התמונה הזאת צולמה על ידי בעלי לאחד הפוסטים האהובים עלי והיא מילאה אותי בתחושת שחרור, חופש ועצמאות בכל פעם מחדש. 

חשבון האינסטגרם של הילה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן