תמונות פנורמיות מדהימות שצולמו בפילם מתעדות את הפינות הקסומות בעולם

מה שרואים כאן לא רואים משם אבל אדם אחד שם לעצמו מטרה לתעד עד כמה שניתן מהעולם עם מצלמת פילם. הכירו את הצלם הבריטי חד העין, ג’ון צ’אפל, שבהחלט יודע לראות עולם וליצור מהנופים בדרכו קסם פנורמי מופלא. הטבע נתן וצ’אפל תיעד.

כך נראות ערים ישראליות בתמונות פנורמיות שנוצרו ללא שימוש בפוטושופ

צ’אפל הוא אוטודידקט שנכשל בלימודי אמנות ולמד בעיקר מהטעויות שלו. עם השנים הוא פיתח סגנון צילום מיוחד משלו ומאז מקדיש את חייו לצילום תמונות בלתי נשכחות. צ’אפל, אב לשניים, החל את דרכו המקצועית כצלם עיתונות בבריטניה ועבודותיו כיכבו בתערוכות באוסטרליה וארצות הברית.

במשך 26 שנות פועלו הוא לא רק מתעד נופים יפים אלא גם סלבריטאים כגון ג’ון בון ג’ובי, שירלי מקליין, סמואל ג’קסון והילארי סוואנק. היום הוא מתגורר בקליפורניה והרבה מצילומיו תועדו ברחבי ארצות הברית.

צ’אפל החל לצלם בפילם, אחר כך עבר לדיגיטלי וכעת הוא שב לפילם שלא יוצא מהאופנה. בשביל התמונות הפנורמיות הנפלאות שנראות כאן הוא השתמש במצלמה ייחודית –  Linhof Technorama 617s III שמייצרת נגטיבים ענקיים בגודל 6 x 17 ס”מ.

צ’אפל מספר כי כאשר הוא עד למחזה מהמם הוא חש כמו “גירוד” פיזי, בוער בו משהו שחייב ללכוד את הרגע. חלומו הוא להתעסק רק בצילום טבע בעוד היום הוא נאלץ לתמרן בין משימות צילום מגוונות. “אני לא יכול לדמיין חיים טובים יותר מלצלם נופים ולשלם את המשכנתא”.

גם אנחנו לא, האמת.

 צ’אפל עם המצלמה שלו. “אני לא יכול לדמיין חיים יפים יותר מלצלם נופים ולשלם את המשכנתא”

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן