למה “טרנדים באיפור שצריכים למות ב-2015” של קוסמופוליטן הרגיז כל כך הרבה אנשים?

פעם בחודש בערך מגזין אופנה זה או אחר מכתיר את הטרנדים שצריכים לאמץ ואלה שצריכים להיפרד מהעולם, רצוי צללית אחת קודם.

הפעם הייתה זו כתבה על טרנדים באיפור 2015 במגזין “קוסמופוליטן” עוררה סערה רצינית כאשר הכתירה נשים שמתאפרות נכון ונשים שאינן ויצא להם, במודע או לא, כתבה גזענית בטירוף. מתברר שלהיות לבן זה תמיד “נכון ומהמם” אך אם את שחורה את “צריכה למות”. הכתיבה חוללה גל של שיתופים עם באזז שלילי, הדבר האחרון שעורכי המגזין ציפו לו.

בכל הדוגמאות לטרנד ואיפור נכון ובעיקר “מהמם” כל ה-21 הנשים הנבחרות היו לבנות. בטרנדים שצריכים למות, היו גם דוגמניות שחורות. המסקנה? להיות לבן זה מהמם תמיד ולהיות שחורה זה מהמם רק לפעמים! מקריות? אג’נדה מכוונת? לא ברור מה התחולל בראשה של הכתבת הלבנה קארלי קארדלינו אבל מה שבטוח, בטוויטר תמצאו נשים זועמות על הכתבה הזה אותו שיתפו מעל 80 אלף פעם. אפילו אם בטעות יצא ככה, בתת הכרה המסר שעבר הוא שהלבן שולט והשחור פחות.

למרות אימן, נעמי קמפבל וג’ואן סמולס, דוגמניות מדהימות ביופיין, עדיין לא תראו ממש שחורות מקשטות את השערים. ליתר דיוק, מאמר מ-2014 טען שדוגמניות לבנות מופיעות על שערי מגזינים פי 5 משחורות. כשג’ואן סמולס סופסוף עיטרה את שער ה”ווג” האמריקני עם קארה דלווין וקארלי קלוס הזהובות שיער ותכולות העיניים, המהלך זכה לתשואות חמות. לא מובן מאליו בכלל. זה מוזר כי אייקוניות כמו ביונסה וריהאנה הן מגה כוכבות ומשפיעות. כנראה שעולם האופנה עדיין עושה הכל כדי לשווק בלונד, עיניים כחולות ועור בהיר כיופי מושלם ועור שחור כמשהו שצריך להתייחס אליו אבל לא בלהט. אז בשם הפוליטיקלי קורקט תראו דוגמנית שחורה ונאווה אבל את הקמפיינים הבאמת גדולים יקבלו הבהירות עור ועיניים.

נקווה שזה ישתנה אבל בינתיים, כדאי להפנות ראש לרחוב. שם יש יותר סיכוי להיתקל בבחורה שחורה ויפה מאשר על גבי מגזינים.

רגע כה נדיר. “ווג” בזמנו שם את ג’ואן סמולס.

והנה עוד מקרה שהפך לויראלי בכל הנוגע לצבעי עור:

דרך Buzzfeed

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן