חוקר שעקב אחרי כלבי ים תיעד תופעה שתגרום לכם לראות אותם אחרת לגמרי

חושבים שכרישים הם יצורים מסוכנים, ואם נתקלים בהם במקרה בלב ים כדאי לשחות כמה שיותר מהר לחוף ולברוח כל עוד נפשכם בכם? מתברר שעוד לא ראינו כלום. צוללן בשם כריס פאלוס הצליח לתעד תופעה משונה, שחושפת אויב טבעי מפתיע שמסכן את חייהם של הכרישים: כלבי ים.

תיעוד נדיר: דולפין טורף כריש

כן, מתברר שהחיה החמודה הזו, שאנחנו רגילים לראות משתזפת מחוץ למים ומסתכלת על בני אדם בעיניים גדולות, מסוגלת להיות רוצחת לא קטנה. 

הפעם הראשונה שפאלוס נתקל בתופעה היתה לפני למעלה מעשור. במהלך צלילה שגרתית הוא תיעד תמונה של כלב ים לאחר שהתנפל על כריש כחול. בזמן הצילום, כלב הים אכל בתאבון את האיברים הפנימיים של הכריש. פאלוס צילם, העלה את התמונה וחשב שמדובר בתופעה מוזרה וחד פעמית.

אבל ב-2012 הוא נתקל באותה תופעה בדיוק. הפעם כלב ים רעב התנפל על להקה של עשרה כרישים, הצליח להרוג חמישה מהם (!) ואכל גם הוא את האיברים הפנימיים שלהם בתאבון. 

כדי לחלוק את המידע עם חוקרי ביולוגיה ימית, פאלוס כתב מאמר מדעי על העניין, שמצליח להפתיע את הביולוגים. “לא הייתם רוצים שהארוחה שלך תחזור לנשוך אתכם בישבן, ולכריש יש פוטנציאל לגרום לנזק רציני”, אמר דומיניק טוליט, ביולוג ימי מקנדה: “אם אתם רעבים, אם תתקפו אריה או שתנסו ללכוד משהו קטן יותר?”.

פאלוס והביולוגים עדיין לא הצליחו לקבוע אם המתקפות האלה שכיחות, או שמדובר בתופעה נדירה שמתרחשת רק באיזורים בהם פאלוס צולל. כך או כך, אם אתם רואים כלב ים שמסתכל עליכם בעיניים גדולות – אולי כדאי לברוח. 

דרך New Scientist | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן