התמונה הזו של ילדה סורית הפכה ויראלית בגלל הנסיבות יוצאות הדופן בה צולמה

הביטו טוב טוב על התמונה לפניכם. היא ישר גורמת לכם לרצות לרוץ ולחבק אותה. מדובר על ילדה בת ארבע שעלתה לכותרות בגלל הנסיבות יוצאות הדופן בהן תועדה. הצלם התורכי אוסמן סאגירלי הפנה אליה את עדשת המצלמה כדי ללכוד את הפליטה והיא “נכנעה” באימה מוחלטת, כי חשבה שהוא מכוון אליה אקדח.

התצלום העוצמתי הפך לוויראלי בטוויטר ושיתפו אותו בכל העולם. אי אפשר להישאר אדישים לתמונה כזו. כמה נורא לחשוב שבעיניה מצלמה היא אוטומטית נשק.

התמונה צולמה במחנה פליטים בסוריה על גבול תורכיה לפני כמה חודשים אבל צפה בימים אלה מחדש ובעוצמה גדולה מאוד. איך שהיא קלטה את העדשה של הצלם הזר היא מיהרה להיכנע לו. בלי להבין שזו רק מצלמה והוא רצה רק לתעד אותה. המקרה השאיר אותו המום ומעורער. משהו בצילום הזה מצליח ללכוד את כל רוח המלחמה והאפקט הכה שלילי שלה על אנשים תמימים.

לילדה קוראים עדי הודיה ואביה נהרג בטבח ב-2012. היא מתגוררת במחנה עם האחים שלה ואימה שעדיין מתאוששת מהטראומה המשפחתית. התצלום זכה להד ברשת בעקבות הציוץ של צלמת העיתונות הפלשתינית נדיה אבו שאבן, אותו גולשים שיתפו יותר מ-14 אלף פעם.

בתחילה, אנשים חשבו שמדובר בילד בן ארבע אבל הצלם סאגירלי אישר ל”בי.בי.סי” שמדובר בילדה. אין מה לומר, העולם דפוק. כל כך דפוק אם ילדה צריכה להגיב ככה.

 

התצלום הזכיר לי את התמונה המפורסמת של הילד המרים ידיים בעת הוצאת יהודים מהבונקרים, שצולמה בזמן הכנעת המרד בגטו וורשה ב-1943. 

תמונה: מתוך אוסף יד ושם

דרך Mail Online

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן