נחשפו צילומים המראים את ההשפעה של עישון על התינוק בבטן אימו

לעשן זה רע, אתם יודעים את זה כבר אם אתם חיים על כדור הארץ. לרוב מעשנים מהנהנים ופולטים “אני יודע”, כשזורקים בפניו כמה זה מזיק לבריאות והדיון רק גורם לו לרצות להדליק עוד אחת עם הקפה שלו. כעת, אחרי שתבהו בצילומי האולטרה סאונד הללו, כנראה שהדבר האחרון שתרצו לעשות זה לעשן. במיוחד אם את אישה בהריון ורוצה ללדת ילד בריא. התמונות מציגות ממצאים קשים לעיכול.

תינוקות של אימהות מעשנות נגעו בפניהן ובפה שלהם יותר מתינוקות של אימהות שלא עישנו. עוברים נוגעים הרבה פחות בפניהם ככל שזמן הלידה קרב. צילומי התלת ממד, אשר פורסמו במסגרת מאמר בכתב העת “Acta Paediatrica” מראים איך התפתחות מערכת העצבים של התינוק מתעכב. התמונות הללו בהחלט יכולות לגרום לנשים רבות להבין את השלכות התנהגותן בהריון ולוותר על ה”תענוג” המזיק. אם לא עבורן אז בשביל עתיד התינוק.

רופאים מנסים לעודד נשים להפסיק לעשן בזמן ההריון זה זמן רב לנוכח התוצאות ההרסניות: לידה מוקדמת, פגיעה במערכות, קשיי נשימה ואפילו מוות. התמונות הללו, המוצגות על ידי ד”ר נדג’ה רייסלנד מאוניברסיטת דורהאם, נועדו די לחלחל לתודעה ברמה אפקטיבית יותר. היא בחנה 20 אימהות, 4 מהן עישנו בממוצע 14 סיגריות ביום. ד”ר רייסלנד בחנה  את העוברים בשבוע ה-24, 28, 32 ו-36. היא הייתה עדה לכך שהתינוקות של המעשנות נגעו בפה ובפנים יותר מהאחרות.

כשממש רואים את זה מול העיניים קשה להפנות מבט לכיוון אחר. התינוקות חשים מצוקה ואין להם לאן להימלט. לא צריך להרחיב על התלות בין העובר חסר האונים באימו והעובדה שאין לו לאן להימלט, כלוא בבטן. בבריטניה 12 אחוז מהאימהות מעשנות וניתן רק לנחש כמה בדיוק בארץ. חשוב לה להדגיש שכל התינוקות במחקר נולדו בריאים. 

דרך Mail Online צילום קאבר: Liberation News

 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן