לא תאמינו מי ממוקמות בראש המדינות השמחות בעולם

אם תמיד האמנתם שכסף לא קונה אושר, המחקר הבא מאוד ישמח אתכם. לרגל “יום האושר הבינלאומי” שחל לפני כמה ימים, פורסם מחקר שערך גאלופ, ארגון שמתמחה באיסוף נתונים ומחקר בינלאומי, מחקר שבודק מהן המדינות השמחות ביותר בעולם.

במסגרת המחקר, שנערך בשנת 2014 ופורסם כעת לרגל “יום האושר הבינלאומי”, נשאלו אנשים בוגרים מ-143 מדינות, האם חוו חמש חוויות חיוביות ביום שלפני כן. מבין כל הנשאלים, 70% דיווחו שביום שלפני הסקר הם חוו הנאה, חייכו הרבה או צחקו, נחו הרבה והרגישו שמתייחסים אליהם בכבוד. נוסף אליהם, 50% ענו שהם עשו או למדו משהו מעניין ביום שלפני הסקר.

המדינות המאושרות ביותר בעולם

לפי תוצאות המחקר, המדינות המאושרות ביותר הן באמריקה הלטינית: פארגוואי, קולומביה, אקוודור, גואטמלה, הונדורס, פנמה וונצואלה. מליקוט כל התשובות של כל הנשאלים, נמצא שהם חווים את כמות הרגשות החיוביים הרבים ביותר על בסיס יומי מבין כל שאר מדינות העולם. אגב, גם במחקר הבינלאומי הראשון בנושא שנערך כבר 10 שנים, הגיעו מדינות אמריקה הלטינית לראש הרשימה מבין כל המדינות שדורגו כבעלות החוויות החיוביות הרבות ביותר.

 בשלב הבא, החוקרים ליקטו את התשובות של האנשים שענו בחיוב על השאלות, ובנו מהן אינדקס חוויות חיוביות עבור כל מדינה. מה שהפתיע במיוחד את החוקרים הוא, שמבין כל המדינות עם הכמות המעטה ביותר של אנשים שדיווחו על רגשות חיוביים, דווקא אפגניסטן למודת המלחמות נמצאת בראש הרשימה, עם המספר הרב ביותר של אנשים שדיווחו שהם צחקו או חייכו הרבה ביום שלפני הסקר. גם דרום סודן, אוקראינה וליבריה, מדינות שכרגע מוכות צרות, היו לא רחוקות מהציון הזה שקיבלה אפגניסטן.

המדינות הכי פחות מאושרות

האיזורים בהם היו הדיווחים הנמוכים ביותר על חוויות חיוביות היו דווקא במזרח התיכון ובצפון אפריקה. במדינות באיזורים האלו, חוץ מסעודיה, ממוצא החוויות החיוביות היה נמוך מהמדד הבינלאומי. אותם איזורים, לא רק היו בעלי הציון הנמוך ביותר של רגשות חיוביים, הם גם היו בעלי הציון הגבוהה ביותר של רגשות שליליים מבין כל המדינות בעולם.

המדד בדק מרכיבים נוספים שתורמים לאושר כמו חופש, הון חברתי וצדקה. גם לפי מחקר שנערך בארה”ב לכסף יש השפעה על רמת האושר של אנשים, אך רק עד נקודה מסוימת. כשאדם מגיע לרווח של 75,000 דולרים לשנה, למרכיב הזה כבר יש פחות השפעה על הרגשות שלו.

אז אולי הממצא החשוב ביותר במחקר הזה, הוא שדווקא המדינות העניות ביותר נמצאות בראש טבלת המדינות המאושרות בעולם. אז אולי מדינות אמריקה הלטיניות אינן העשירות בעולם, אך לפחות לפי המחקרים הן המאושרות ביותר. וישראל? היא ממוקמת אי שם בתחתית הרשימה, מתחת ללבנון ולצד איראן. כן, הישראלים חולקים שווה בשווה את מנת האושר שלהם עם האיראנים.

המדד השלם:

positive emotions

דרך: gallup.com.  תמונת שער: shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן