לא תאמינו למה הפרופסור האיראני הזה איבד את העבודה שלו

עובדים מפוטרים על בסיס מגוון של סיבות וטענות, לפעמים גם כאלה הגובלות באפליה, אבל הסיבה שבגללה פוטר הפיזיקאי האיראני, קאסם אקסיריפארד, מעבודתו כפרופסור באוניברסיטה היא מוזרה במיוחד.

סיפור שהיה, כך היה: אקסיריפארד בן ה 40 הוא פיזיקאי מוערך, עד כדי כך מוערך שהוא אף זכה במדליה באולימפיאדת פיזיקה. הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטה באיטליה ואף זכה לתואר “גאון” בתחומו בשל ההישגים האקדמיים המרשימים שלו. ב 2014 הוא החל לעבוד כמרצה באוניברסיטה, אבל לפני כחודש חוזה העבודה שלו לא חודש.

הסיבה שניתנה לו מטעם האוניברסיטה: “יש לך קול נשי מידי, זה מונע ממך לתקשר באופן אפקטיבי עם הסטודנטים וזה עלול לגרום לתגובות לועגות בכיתה”.

אגב, מורים באיראן עוברים מסלול חתחתים בדרך למשרות הוראה. בין היתר הם צריכים לעבור ראיון קפדני הבודק את רמת ידיעתם ונאמנותם לעקרונות הרפובליקה האסלאמית.

מיואש, פנה הפרופסור לרופא מנתח בבקשה לניתוח מיתרי הגרון שלו, אך זה כמובן שסירב לבצע ניתוח בטענה שאין שום בעיה רפואית במיתרי הקול.

“אני מרגיש כאילו אני בתוך סרט מצויר!” אומר אקסיריפארד. “דמיינו פרופסור קירח, שמן או פוזל, האם הוא צריך להפסיק ללמד רק בגלל זה? אני רק רוצה את העבודה שלי בחזרה!”

מעניינת העובדה שדווקא הסטודנטים ש”לטובתם”, לכאורה, הוא פוטר, ממש לא מבינים על מה המהומה: “מספיק לבלות 10 דקות במחיצתו של הפרופסור בכדי להבין כמה ידע יש לו!” כותבת אחת מהסטודנטיות שלו בעמוד הפייסבוק שלה.

אין מנוס מלהשוות את הסיפור הזה לסיפורו של מנהיג ישראלי כלשהו שהשקיע עד לא מזמן לא מעט שעות בפיתוח קול. אז אם תהיתם למה, עכשיו אתם מבינים.

 דרך The Guardian

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן