כיצד הטכנולוגיה תשפיע על ביטוחי הרכב?

מוגש באמצעות AIG, שמציעה ביטוח רכב בהתאמה אישית

ענף ביטוחי הרכב צפוי לעבור לא מעט שינויים כבר בעתיד הקרוב. הסיבה לרוב השינויים קשורה לטכנולוגיה. ככל שהטכנולוגיה תהפוך להיות יותר מתקדמת, אישית ופונקציונאלית, כך אמורה רמת הסיכון של הנהגים לרדת. היות וחברות הביטוח קובעות את מחיר הפרמיה והפוליסה לפי רמת הסיכון, התוצאה תהיה מחירי ביטוחים אטרקטיביים מאי פעם. במילים אחרות, הטכנולוגיה תשפיע על עלות הביטוח באופן ישיר והנהגים יהיו הראשונים להרוויח מכך.

הטכנולוגיה תשפיע על תחום הביטוח גם במישורים נוספים. מומחים בתחום הטכנולוגיה גורסים כי בשנים הקרובות יוחלפו סוכני הביטוח על ידי תוכנות מחשב. כל נהג יוכל לרכוש ביטוח אטרקטיבי העולה בקנה אחד עם המאפיינים האישיים שלו, סוג הרכב העומד לרשותו והיסטוריית ההרשעות או התביעות.

מחשב יבצע את השקלול ויציע לנהג פוליסה מותאמת החוסכת עבורו בהוצאות. מצד אחד, הנהג יחסוך זמן וכסף וירכוש את הביטוח מכל מכשיר ובכל רגע נתון. מצד שני, חברות הביטוח יחסכו בהוצאות על העסקת עובדים וכך יוכלו לרכז הצעות מחיר אטרקטיביות על פוליסות שונות.

שיפור רמת הבטיחות ומערכות למניעת תאונות

חברות ביטוח יכולות להשתמש באמצעים טכנולוגיים על מנת להפחית את רמת הסיכון שהן נוטלות. שיפור ברמת הבטיחות בנהיגה, ברכב ובנסיעה באה לידי ביטוי באופן ישיר בצמצום הוצאות ביטוח. נהגים צריכים לשאוף לנהיגה בטוחה על מנת להגן על עצמם ועל הנוסעים, ותוצר הלוואי של זה הוא גם ירידה במחירי הביטוח. הטכנולוגיה תשפיע על ביטוח הרכב בכך שהיא תצמצם את רמת הסיכון ותשפר את רמת הבטיחות.

תמונה: Shutterstock

הרבה חברות מעודדות כבר היום את הנהגים להשתמש במערכות למניעת תאונות. אם עד לפני מספר שנים נחשבו מערכות למניעת נעילת גלגלים, מערכות לבקרת יציבות ומערכות התרעה על אי שמירת מרחק לפריבילגיה, הרי שכיום מדובר על חלק בלתי נפרד מחישוב גובה הפוליסה. במילים אחרות, טכנולוגיה חדשה מאומצת במהירות ומחליפה טכנולוגיה ישנה. הטכנולוגיה של שנים קודמות כבר לא תיראה אטרקטיבית בעתיד. היא תוחלף על ידי טכנולוגיה חדשנית שתמשיך את המגמה ותעלה את רמת הבטיחות. נהגים המשתמשים ברכבים ייהנו כתוצאה מכך מעלויות ביטוח נמוכות ויוכלו למצות את סל האפשרויות העומד לרשותם.

האם כל ההשפעות הטכנולוגיות הן חיוביות?

עד כה הוזכרו רק ההיבטים החיוביים של השפעת הטכנולוגיה על ענף הביטוח. יחד עם זאת, רצוי לשים את האצבע גם על פוטנציאל שלילי של חידושים מן הסוג הזה. ראשית, כל טכנולוגיה מאומצת בצורה שונה. חשוב להחליט כיצד משתמשים בטכנולוגיה ואיך מקצים אותה לטובת כל הנהגים באופן אחיד.

שנית, חברות הביטוח נדרשות לגלות דינאמיות וגמישות. רק בצורה כזו יכולות חברות הביטוח להציע לנהגים את הטכנולוגיה החדשה מבלי לפגוע באינטרסים שלהם. השילוב בין המגמות הוא זה שיקבע לבסוף את פני ענף הביטוח.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן