איך נראה מודל היופי הגברי במדינות שונות?

הפוסט הבא ישמח נשים וגברים באותה מידה וכנראה מסיבות שונות לחלוטין.

אמצעי המדיה השונים מוצפים במודלים של יופי, רובן של נשים. אך ככל שעובר הזמן אפשר לראות מגמת עליה בייצוג של מודל היופי גברי. לצד האישה האידיאלית יצרה המדיה גם את הגבר האידיאלי, מה שגרם לכך שגברים רבים החלו לחוש חוסר ביטחון ולסבול מדימוי גוף ירוד כשהשווא עצמם לכוכבים הגבריים וה”מושלמים”.

אבל לא רק השרירים המשורגים או גופם במשקל נוצה של אותם דוגמנים הם הגורמים לחוסר הביטחון הזה בקרב גברים, אלא הנראות הכללית של הגברים, המוצא האתני שלהם, הגבריות וההישגיות שלהם. כל אלו הותירו את הגברים בהשוואה בלתי פוסקת עם אידיאל שמאוד קשה להשיגו, אם בכלל אפשר.

זה משפיע על גברים בכל הגילאים, מכל מוצא ומכל מעמד. מי שיודע לנצל את חוסר הביטחון הזה הוא בין היתר שוק מוצרי הטיפוח, אשר גדל בכ-70% בין השנים 2012 ל2014. מדובר בתעשייה שמגלגלת נכון כ- 3.3 ביליונים של דולרים בשנה, נכון ל-2013.

מדובר בהשפעה שהיא לא בהכרח חיובית, כיוון שהיא גורמת לגברים להעריך את עצמם לפי המראה שלהם בהשוואה לאותם מודלים לא אנושיים. טיפוח עצמי הוא מצוין, אך אפשר לדאוג לו גם בלי לגרום לחוסר ביטחון בקרב קהל היעד.

בדיוק בגלל הסיבות הללו, הפרויקט הבא כל כך חשוב. בהסתמך על מחקר אמפירי ותיאורטי, יצר האתר buzzfeed סרטון שמציג את ה”גבר האידיאלי” שיצרה המדיה, לפי מדינות השונות בעולם, במטרה לבחון אותו מכל היבט אפשרי. המחקר שלהם התבסס על 12 המדינות הבאות: ארה”ב, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, ניגריה, טורקיה, איטליה, בריטניה, הודו, דרום קוריאה, הפיליפינים ואוסטרליה.

מטרת ההפקה המוצהרת היא, בין השאר, לעודד דיאלוג פתוח יותר באשר לתחושות של הגברים באשר לגופם, למוצא האתני שלהם, לגבריות שלהם ולביטוי האישי שלהם ליופי. הווידאו מתבסס על מידע שאסף האתר מהמובילים במדיות השונות, כדי לבדוק “כיצד התרבות הפופולרית והמדיה עיצבו את התפיסה שלנו לגבי מודל היופי הגברי”. 

בונוס: האתר גם ערך סקר בנוגע למודל היופי הגברי בקרב הסמכות העליונה בנושא, הלא הם הגברים.

 

 

 

 

דרך: buzzfeed.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן