בטיחות באקסטרים: המחישו בסרטון קריאייטיבי את 30 השניות לפני…

תמיד אומרים שהחיים יכולים להתהפך בשנייה. הם בהחלט יכולים להתהפך גם ב-30 שניות. לא מעט סכנות מתגלגלות בדרכם של רוכבי האופניים, חלקן באחריות הרוכבים ואחרות ממש לא. במטרה לעורר מודעות לנושא החשוב הזה ולשמור על חייהם של רוכבי האופניים וביטחונם, “הבצפר”, בשיתוף עם “חורים ברשת” ועמותת “אור ירוק”, Lazer, Go pro ו-Shimano, מאתגרים אתכם, אנשים יצירתיים שהנושא קרוב ללבם, להכין סרטון קצרצר על 30 השניות היחידות שאנחנו חייבים לחשוב עליהם, נהגים ורוכבים כאחד. זו חצי הדקה האחרונה בטרם רוכב אופניים עלול להיקלע לתאונה, כאשר המטרה היא לגרום לכל מי שעלול לפגוע בו לחשוב על חצי הדקה הזו שעלולה להפוך גם לאחרונה בחייו.

איך משתתפים?

1. נרשמים לתחרות באמצעות הטופס הבא.

2. צלמו את הסרטון באורך מרבי של 30 שניות בכל אמצעי (ממצלמת וידיאו עד סמרטפון). רשימת נושאי בטיחות אפשריים: בטיחות ברכיבה על אופניים חשמליים (הגבלות גיל, מהירות), רכיבה על מדרכות, רכיבת שטח, רכיבת כביש, חציית כבישים באופניים, בטיחות במפגשי רוכבי אופניים והולכי רגל, בטיחות הקשורה באביזרים (קסדות, מגנים, מחזרי אור, תאורה, תקינות בלמים).

3. מעלים את הסרטון בפייסבוק של הבצפר, אור ירוק או חורים ברשת או כל דף אחר עם האשתג extremesafe#. אפשר גם להעלות את הסרטון בכל פרופיל אינסטגרם או טוויטר עם האשתג extremesafe# או לפרסם קישור אליו כאן בתגובות עד תאריך 27.5.15. 

הסרטונים שיעלו לשלב הבא ייבחרו בשקלול של 50% פעולות חברתיות (לייקים ותגובות) ו-50% בחירת השופטים בהרכב של הבצפר, חורים ברשת ואור ירוק. הסרטונים הנבחרים ישתתפו בכתבת דירוג שתתפרסם ב”חורים ברשת” במחצית השנייה של אפריל, כאשר שלושת הסרטונים שידורגו במקומות הראשונים יזכו בפרסים הבאים:

מקום 1: מצלמת GO PRO + כרטיס טיסה ומלון ליוון ליחיד

מקום 2: מלגה בבצפר ע”ס 7,500 ₪ + קסדת רכיבה מבית LAZER

מקום 3: מלגה בבצפר ע”ס 5000 ₪ + משאבת רצפה מבית Pro

הבריף

כאשר אנשים רוכבים באופן המסכן את עצמם או את האחרים, הם בדרך כלל מודעים לכך שרכיבתם עלולה להיות מסוכנת. כדי להתמודד עם הדיסוננס שבין ההתנהגות בפועל לבין התוצאה האפשרית, הרוכב יעדיף להשתמש במנגנוני הגנה נפשיים המדחיקים את משמעות הנהיגה המסוכנת. מטרת הסרטון היא להמחיש שיש התנהגויות המסוכנות ברכיבה על אופניים לרוכב ולסביבה ולנסות לחלחל לתודעה דרך גירוי רגשי באופן שלא יגרום הדחקה: חכם, מעורר השראה ומעצים אך לא מאיים. 

בסרט התעודה של פול גרינגרס, “טיסה 93”, אנחנו עדים לבנאליה לפני הזוועה. הוא לכד רגעים טריוויאליים בחיים, אפילו לצלם אדם המבקש מיץ תפוזים מהמלצרית הופך למצמרר כי אנחנו יודעים מה אורב לו. כל סרטון הוא עולם ומלואו. המטרה היא לחשוב על האנשים, כמוני וכמוכם, שכל שנייה יכולים למצוא את עצמם נקלעים לאסון.

זו עשויה להיות חצי הדקה של הנשיקה האחרונה עם בת הזוג, ליטוף בשיערו של ילד, רכיבה בכביש פנוי ביום אביבי נפלא בו מרגישים את החיים זורמים בעורקים ועוד. זו חצי הדקה האחרונה שיחווה הרוכב בטרם עלול לקרות הנורא מכל. 
הצופה צריך להתחבר לרגעים האלה ולחשוב עליהם כאנשים שברגע אחד עלולים להיפרד מהיקר מכל. כי האקסטרים היחיד שאין לו גבול הוא הביטחון האישי.

 

ההשתתפות בתחרות בכפוף לתקנון התחרות.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן