מחקר חדש שקושר בין הנקה לאינטליגנציה פותח מחדש את הדיון הסוער בנושא

הרבה דיונים מתסיסים התעוררו בנושא של הנקה בין אימהות שלא מיניקות לבין אימהות שמתמידות בהנקה אפילו עד גיל בו הילד שלהן הופך לאיש קטן. בדרך כלל הדיונים הללו אמורים להסתכם במסקנה זהה: שכל אחת תעשה מה שבא לה, אבל כעת ייתכן שיהיו כמה נשים שישנו את דעתן בעקבות מחקר חדש שצף בימים אלה. המחקר, שנערך בברזיל (לא סתם שמנו את ג’יזל בקאבר, תעריכו!) בחן 3,500 אנשים מכל המעמדות ומצא שנבדקים אשר ינקו חלב אם כתינוקות השיגו תוצאות גבוהות יותר במבחני ה-IQ שלהם.

כן, מתברר שלא כל תינוק הוא “גאון של אמא”. מומחים טוענים שלמרות שהתוצאות הללו לא חד משמעיות עדיין מומלץ לאם להיניק את תינוקה בחלב אם בלבד בחצי השנה הראשונה לחייו. הם מוסיפים כמובן שזו בחירת האם בלבד. הממצאים הללו פורסמו בכתב העת “Lancet Global Health”. החוקרים מדגישים כי ישנם משתנים נוספים שמשפיעים בעניין אינטליגנציה. זאת על אף שמחקר זה לקח בחשבון פערים בחינוך האם, ההכנסה של המשפחה ומשקל התינוק ובדק בהתאם.

ד”ר ברנרדו לסה הורטה, החוקר שעמד מאחורי הבדיקה, טוען שישנה חשיבות רבה למחקר שלו כי הנקה אינה פעולה שהופצה בקרב עשירות ומשכילות בלבד ומכאן רמת האובייקטיביות בבדיקה עולה. אם כבר, אימהות קרייריסטיות רבות אשר יוצאות מהבית מוקדם ומשאירות בקבוק של תחליף חלב אצל הבייביסיטר הן אלה שמרוויחות הרבה פעמים יותר. רוב התינוקות במחקר ינקו חלב אם, אם זה לחודש או ליותר משנה, ואלו שזכו בתוצאות הגבוהות יותר הם אלה שינקו יותר זמן. הם גם התגלו אחר כך כמשכילים יותר וכאלה שמרוויחים יותר. מכאן שאם תראו מעכשיו אימהות מיניקות לבן או לבת שכבר נמצאים בגיל ארבעים תבינו מאיפה זה בא.

ד”ר הורטה מסביר שבחלב האם ישנם חומרים חיוניים להתפחות המוח של התינוק, חומצות שומניות שמעניקות יתרון גדול והוא אינו לבד בגישה זו. מומחים רבים מצאו כבר יתרונות בריאותיים מובהקים בהנקה. אבל מומחים טוענים שהמחקר לא מוכיח זאת ולכן יידרשו הרבה בדיקות נוספות. 

דרך BBC

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן