12 דברים שאנשים צריכים להפסיק לומר ולעשות בעבודה

אם יוצא לכם להסתכל על אנשים מצליחים ולתהות איך הם עשו את זה, המאמר הבא הוא בשבילכם.

אתם ודאי יודעים שכדי לבנות קשרי עבודה חזקים עליכם לדעת להיפתח לאנשים איתם אתם עובדים. אך יחד עם זאת צריך לדעת בדיוק איזה מידע לשתף ואיך, כי אם תשתפו את המידע הלא נכון זה עלול לפגוע בקריירה שלכם.

אתם לא רוצים לעשות יותר כסף? (מודעה)

בכתבה מעולה שפורסמה ב-Linkdin, ד”ר טרביס ברדברי, מחבר רב המכר Emotional Intelligence 2.0 ובין מייסדי האתר talentsmart.com, מדבר בדיוק על כך. בכתבה הוא פורס בפנינו רשימה של 12 הדברים הנפוצים ביותר עליהם אנשים מדברים בעבודה שפוגעים להם קשות בקריירה. במילים אחרות, אם אתם רוצים להצליח, הימנעו מלדבר על הדברים הבאים. להלן הרשימה:

1. אל תגידו שאתם מרירים בעבודה שלכם (גם אם זה נכון)

זה הדבר האחרון שהקולגות שלכם רוצים לשמוע. אם תעשו זאת, זה יגרום לכם להיתפש כאנשים שליליים שאינם “שחקני צוות” וזה יפגע במורל של הקבוצה כולה. הסכנה הגדולה בכך היא, שבוסים, שממהרים להבחין באנשים כאלו, לא יהססו להחליף אתכם באנשים חיוביים ומלאי מוטיבציה.

2. אל תגידו על קולגה שלכם שהוא לא טוב בעבודה שלו

גם אם זה נכון, והרי תמיד יהיו אנשים כאלו בעבודה שלכם, לא צריך לציין את זה. מעבר לכך, היו בטוחים שהקולגות שלכם כבר יודעים זאת. אם אין לכם יכולת לעזור להם להשתפר או אם אתם לא בעמדת סמכות לפטר אותם, אין לכם מה להרוויח מציון חוסר המיומנות שלהם. אם תעשו זאת, המסר שיתקבל הוא שאתם חסרי בטחון ומנסים לגרום לעצמכם להראות טוב יותר. בסופו של דבר זה יחזור לרדוף אתכם על ידי כך שהקולגות שלכם יפתחו דעה שלילית לגביכם.

3. להגיד לקולגות שלכם כמה אתם מרוויחים זה לא רעיון טוב

ברור, ההורים שלכם אוהבים לשמוע על זה כי הם דואגים לכם, אבל במקום העבודה זה רק יוביל לצרות. הרי לא כולם מקבלים בדיוק את אותה המשכורת, ואם תחשפו את שלכם זה יפתח ערוץ מיידי ושלילי להשוואה. ברגע שכולם ידעו כמה אתם מרוויחים, הם ייבחנו את העבודה שלכם מקרוב וינסו לבדוק אם באמת משלמים לכם את מה שמגיע לכם(אולי משלמים לכם יותר מידי?).

4. מאוד לא מומלץ לשתף עמדות פוליטיות ודתיות (או העדרן) במקום העבודה

העמדות הפוליטיות והדתיות שלנו קשורות באופן הדוק מידי לזהות שלנו, בכדי שיהיה אפשר לדבר עליהן בעבודה בלי להיקלע לתקרית בלתי נעימה. חוסר הסכמה עם עמדות של קולגות יכול במהירות לשנות את הדעה העד כה חיובית שלהם עליכם. נוסף על כך, יציאה נגד ערכים של אדם היא אחד הדברים הכי מעליבים שאתם יכולים לעשות לו. אנשים בונים את החיים שלהם סביב האידיאלים והאמונות שלהם, ולבקר אותם על כך הוא דבר מסוכן ליחסים שלכם איתם. במקום זאת, חשוב לדעת להקשיב להם בלי לבקר אותם.

5. אל תוסיפו את הקולגות שלכם לפייסבוק ובטח לא את הבוס

הדבר האחרון שאתם רוצים הוא שהבוס או הקולגות יראו תמונות בהן אתם מתפרעים במסיבה רווית אלכוהול. יש כל כך הרבה דברים שיכולים לגרום לכם להראות לא מקצועיים – מה לבשתם, האנשים איתם הייתם, מה עשיתם ואפילו התגובות של אנשים לפוסטים ששיתפתם. הדברים ה”קטנים” האלו יכולים לגרום לבוס ולקולגות שלכם להטיל ספק לגביכם, בדיוק כשהם עומדים לתת לכם פרויקט ממש גדול או להמליץ לקדם אתכם.

לכן, כדי לחסוך צרות עתידיות, כדאי להחליט על אחד משניים – או שאתם לא משתפים כלום בפייסבוק או שאתם לא מוסיפים את הבוס והקולגות לפייסבוק. במקום זאת, הוסיפו אותם לרשת חברתית מקצועית כמו לינקדאין.

6. מה שלא תעשו, אל תדברו על חיי המין שלכם בעבודה

בין אם יש לכם חיי מין סוערים או אין לכם כלל חיי מין, הקולגות שלכם ומן הסתם הבוס שלכם ממש לא צריכים לדעת על זה. אז נכון אולי יהיו כמה תגובות של שעשוע, אבל לרוב הקולגות המידע הזה יגרום לחוסר נוחות אדיר וחלקם גם עלולים להיעלב.

7. גם אל תדברו לא על חיי המין של הקולגות שלכם

אף אחד מהקולגות שלכם לא רוצה לשמוע שאתם חושבים שהם ממש טובים במיטה. אין דרך בטוחה יותר להפחיד מישהו ולגרום לו לחשוב שאתם קריפים מאשר לתת לו להבין שחשבתם על חיי המין שלו. בין אם זו הערה לגבי מישהו שהוא נשוי טרי או ספקולציות לגבי העדפות מיניות, מהרגע שתשחררו הערה כזו לחלל האוויר, אתם אובדים. מעכשיו הקולגות שלכם יסתכלו עליכם באור שלילי. לחשוב מותר אבל לא צריך לשתף כל מחשבה שצצה בראשכם.

8. אל תתוודו על כך שאתם חומדים את המשרה של עובד אחר

הצהרה על שאיפות שהן מנוגדות לחלוטין לאינטרסים של אחרים תגרום לכם להראות אנוכיים, וכמי שלא אכפת להם מהאנשים איתם הם עובדים או ממקום עבודתם. עובד טוב הוא אדם שאכפת לו מטובת הקבוצה ולא רק מעצמו. גם אם לא ממש אכפת לכם, להודות בכך יפגע בסיכוי שלכם להשיג את מה שרציתם.

9. הקולגות והבוס שלכם לא צריכים לדעת שהייתם שובבים בתקופת הלימודים

גם אם זה לא תמיד נכון, מבחינת הקולגות והבוס שלכם, העבר שלכם אומר עליכם הרבה. גם אם השתנתם מאז אותם ימים פרועים, אנשים לא יאמינו שבאמת פיתחתם יכולת שיפוט טובה מאז. מבחינת האנשים שאתם עובדים איתם, אם בעבר היה לכם שיפוט לקוי ולא ידעתם לשים לעצמכם גבול, אתם עדיין כאלו.

10. אל תשתפו את הקולגות שלכם בהרגלי השתייה החריפה שלכם

אתם עלולים לחשוב שלעובדה שסיפרתם לקולגות שלכם עד כמה שיכורים הייתם בסוף השבוע אין השלכות על העבודה שלכם. אך ההפך הוא הנכון, הקולגות שלכם לא יתפשו אתכם כאנשים המגניבים שאתם מנסים להצטייר, אלא כחסרי אחריות, לא צפויים ובעלי שיפוט לקוי. שמרו את הנושא הזה לעצמכם או לחברים שלכם.

11. בדיחות פוגעניות הן אף פעם לא מצחיקות במקום העבודה

שימו לב איזו בדיחה אתם מספרים ולמי. בדיחות פוגעניות עלולות לגרום לקולגות שלכם להרגיש נורא, ואז הן גם יגרמו לכם להראות ממש לא טוב. אם יש אפילו סיכוי קלוש שמישהו יפגע מהבדיחה שלכם, אל תספרו אותה. במקום, נסו בדיחה נקייה או כל סוג אחר של בדיחה שאיננה פוגענית.

12. אל תספרו לאחרים שאתם מחפשים עבודה חדשה

בעיקר לא לבוס שלכם. אבל גם אם תספרו רק לקולגות שלכם, זה יכול להיגמר רע מאוד. אנשים לא אוהבים להיות בסביבת אנשים שלא רוצים להיות איפה שהם נמצאים. חוץ מזה, מה אם במקרה תחליטו להישאר כי לא מצאתם משהו טוב יותר? אז כולם ידעו שאתם נשארים כי אין לכם ברירה. שמרו זאת לעצמכם עד לרגע בו אתם יודעים בוודאות שאתם עוזבים ולא חוזרים.

אתם לא רוצים לעשות יותר כסף? (מודעה)

 דרך: businessinsider.com,  linkedin.com

תמונת שער:.shutterstock.com

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן