תיעוד ממקור ראשון: מה קורה כשברק אובמה מתעצבן

איך זה מרגיש להרגיז את האדם החשוב והמשפיע בעולם, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה? תהיו בטוחים שאתם לא רוצים לדעת אבל איש אחד שרד כדי לספר. זהו העוזר הצמוד של אובמה, רג’י לאב, כוכב פיטבול וכדורסל לשעבר ויד ימינו ב-2007 לקראת הבחירות הראשונות לנשיאות של אובמה.

אל תהיו קול צף: גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלכם בבחירות 2015

לאב זכה לכבוד שרק מעטים זוכים לקבל: היכרות קרובה עם האדם החשוב הזה, כאשר עבד לצדו במשך חמש שנים וליווה אותו בנסיעות ברחבי ארצות הברית. אובמה היה באותן שנים סנטור ולאב היה האיש שסחב עבורו את התיקים, הגיש לו ארוחות, רכש לו בגדים, עשה בייביסיטר לילדיו ואיתגר אותו על מגרש הכדורסל. 

למרות היחסים החמים, היו כמה רגעים בהם לאב העדיף להיבלע מתחת לאדמה, כאשר הוא הרגיז את הבוס וחרד לעתידו המקצועי.

בספר זיכרונות חדש, “Power Forward: My Presidential Education“, מתאר לאב באופן מרתק את חוויותיו לצד הנשיא, בזמן ש”איש לא האמין בו” ועד להפיכתו לאדם החשוב בעולם המערבי. הוא היה לצדו שניות לפני שעלה לבמה ונשבע אמונים בתור הנשיא מספר 44 של אמריקה. 

לאב שיתף כמה סיפורים היסטריים, כפי שליקטה אמנדה מארקיאס ב”ביזנס אינסיידר”, בהם תיאר איך זה נראה ונשמע להוציא את אובמה מהכלים. והאמת, זה פשוט היסטרי.

הרגע בו איבד את המזוודה ואת הארנק של אובמה

ב-2007, לאחר אירוע גיוס כספים בפלורידה, לאב איבד בטעות את המזוודה של אובמה עם הארנק, מפתחות וכרטיסי האשראי. “המטוס המריא ללא המזוודה”, הוא תיאר, “ואני הייתי קרוב להתקף חרדה מטורף. זיעה התפשטה בגופי מבעד לבגדים, לבי פעם כמו ארנב שנדחק לפינה.

בראשי התפללתי שהוא לא ישים לב, שיישאר לי זמן למצוא את התיק ובדרך נס אביא לו אותו לפני שיראה שהוא נעלם”. לאב הספיק ליצור קשר עם עוזר אחר של אובמה שדיווח לסוכנות החשאית על האבידה. הצוות הצליח לאתר את התיק ולשלוח אותו דרך חבר צוות אחר.

“כשנחתנו בקולומביה הרגשתי הקלה”, סיפר לאב, “הרגשתי שאסון נמנע וכל הסאגה תסתיים ללא דרמה. בדיוק בשנייה הזו אובמה פנה אלי ‘היי רגי, איפה התיק שלי?’ ואני הלכתי עם הקטע של ‘הוא בדרך’. ‘למה אתה מתכוון ‘בדרך?’ שאל אובמה. ‘הוא מגיע מפלורידה’ עניתי. ‘השארת את התיק שלי בפלורידה’, הוא חקר.

לאב תיאר את הדבר הגרוע ביותר בלהרגיז את אובמה: השתיקה.

“השתיקה היתה גרועה מכל תגובה אחרת”, הוא הסביר, “כשנסענו למטה הראשי בקולמביה כל הדרך לא החלפנו מילה. הייתי בטוח שזהו, אני מפוטר. כל הדרך קיוויתי שהוא ישבור את הקרח ויצרח עלי כבר”.

כשהגיעו למשרד הקמפיין אובמה ביקש חדר נפרד כדי לשוחח עם לאב בפרטיות. “בטון רגוע אך תקיף הוא אמר לי: ‘תשמע רג’י, אני חושב שאתה בחור נהדר. אבל (אובמה עשה פאוזה והתכופף קדימה) אם אינך בנוי לעבודה הזו אני יכול למצוא מישהו אחר שיעשה אותה. יש לך עבודה אחת ואם אני צריך לדאוג לכל הדברים הללו אז אתה לא מקל עלי לעשות את העבודה שלי. תתאפס על עצמך ועזור לי לעשות את עבודתי”, ואז הוא קם ועזב את החדר.

כאשר הלו”ז של אובמה היה מלא יותר מדי

בדצמבר 2007 היומן של אובמה היה מפוצץ באירועי קמפיין שאיתגרו את המושג זמן. לאב היה אמור לעדכן את המארגנים בעומס היתר ולהקל עליו אך לא הצליח לעשות זאת. “אובמה פנה אלי ואמר לי בשיניים קפוצות ‘רג’י, זה בלגן’. ואני עייף, מרוסק מהיום וכולי עצבים מהימים הצפויים לי.

“ואני עוד עונה לו בשיא טיפשותי ‘טוב, אם לא היית נתקע בארוחת צהריים לא הייתה לנו את הבעיה הזו’. האוויר קפא במקום. זה היה כמו השקט לפני הסערה, לפני שטורנדו מגיחה ומעיפה את הבית שלך. אף אחד לא אמר דבר”.

לדברי לאב, בשלב הזה אובמה פנה לעוזר אחר מרווין ניקולסון ואמר לו ‘מרווין, דבר עם רג’י כי איני הולך לנהל את השיחה הזו איתו’.

לאחר שלאב ננזף על ידי ניקולסון הוא הצליח שוב לפשל. הפעם עם ארוחת הצהריים של אובמה.

בלגן בארוחת הצהריים של אובמה

לאחר אותו מחדל בו האשים לאב את אובמה באחריות לבלגן בלו”ז שלו הבחור שכח לשמור לאובמה ארוחה בצד בזמן שהוא דיבר עם אנשים, ענה לשאלות ועשה נטוורקינג.

“יש לך את הטקיטוס שלי רג’י?”, הוא תיחקר את לאב, “השארתי את הארוחה במקום הקודם. אמרתי לו, “‘לא תיארתי לעצמי שתרצה אותה. היא הייתה בת שלוש שעות’. אובמה הביט עלי במבט שכולו אכזבה”.

לאב היה אחראי לרוב הארוחות של אובמה בדרכים ומהר מאוד הוא למד שהאיש אוהב את המזון שלו בריא ככל האפשר. עוף או דג בגריל, כריכים, סלטים עם רוטב ויניגרט והרבה תפוחים.

“היו ימים שהוא רצה משהו ספציפי ואלוהים יעזור לי אם לא סיפקתי לו את זה. אם זה הגיע עם מיונז. או לא מבושל מספיק. אם היה דבר אחד שלא רצית לראות זה מועמד לחוץ בזמן ועייף מסיר משהו מטפטף בשמן מהדבר היחיד שהוא עמד להכניס לפה שלו לשבע השעות הקרובות. לפעמים הוא היה ממלמל ‘אלו היו 30 הדקות שהיו לי לעצמי וכעת אני לא יכול אפילו ליהנות מהארוחה שלי'”.

 לבלגן את הממתקים של אובמה

בלילה לפני נסיעה לאב קפץ לסופרמרקט קטן כדי לקנות לאיש שלו “שארפיז” בשחור וכסף, עט פיילוט שחור G2, מסטיקים וערימה של חטיפים. שם הוא החוויר מול האופציות בניסיון לנחש מה הסנטור אוהב. יבש או מלוח? מתוק או חריף? עם פירות יבשים או סוכריות? “הבנתי שאין לי מושג מה הסנטור אוהב. חשבתי כמה זה כבר ישנה לו, הוא ישמח ויהיה אסיר תודה על כל דבר, נכון?”.

אך כפי שהתברר בהמשך, המיקס חטיפים כן היה משמעותי לאובמה. כעבור שעות לאב טס לצד אובמה מוושינגטון ללה גארדיה ושם הוא הציע לסנטור את המיקס המיוחד שהרכיב עבורו.

“אובמה פתח את השקית ושלף משם ביסודיות כל סוכריית M&M והניח אותן בכף ידו כאילו היו פיסות פסולת. ‘אני לא אוכל את זה’, אמר תוך שהוא מושיט את היד שלו לכיוון שלי. ‘אתה רוצה אותן?’ הוא שאל וקימט את אפו. ‘לא תודה, אדוני’ עניתי ורשמתי לעצמי לעולם לא לקנות מיקס חטיפים עם סוכריות. 

דרך Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן