למה הלפטופ החדש והיפהפה של אפל הוא ממש לא מה שאתם חושבים

עם כל הבאזז סביב ה-Apple Watch, ההכרזה הנוספת שיצאה מבית אפל אתמול בערב הלכה קצת לאיבוד. ה-Macbook, המחשב הנייד של החברה, עבר עיצוב מחדש ונראה יפה מתמיד: הוא דקיק, קטנטן, עם מקלדת מתקדמת, משטח מגע עם רטט ומסך Retina ברזולוציה גבוהה. אך אם אתם חושבים שמדובר במחשב הכי משוכלל וחזק של החברה – אתם טועים.

גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלכם בבחירות 2015

ה-Macbook החדש לא מחליף את המחשבים הניידים הקודמים של אפל, אלא מתווסף אליהם. בנוסף אליו יש את ה-Macbook Air הדקיק (אם כי פחות דקיק מהחדש) וה-Macbook Pro העצמתי. בצורה מפתיעה משהו, דווקא המחשב החדש הוא הכי חלש בכל הקשור לעוצמת מיחשוב ואפשרויות. 

מה שמפעיל את הלפטופ החדש הוא מעבד של איטל מסוג Core M, שנמצא, מבחינת כח חישוב, על הסקאלה בין טאבלט ללפטופ. זה לא מעבד חזק במיוחד, וכשמצמידים לו מסך עם כל כך הרבה פיקסלים כמו שיש ל-Macbook – התוצאה ככל הנראה תהיה ביצועים לא מי יודע מה טובים. 

עניין נוסף קשור לחיבורים. המקבוק החדש כולל אך ורק חיבור חיצוני אחד, מסוג USB Type c. וזהו. אין כניסות USB “רגילות”, אין יציאות לחיבור למסכים חיצוניים. החדשות הטובות הן שהחיבור הקיים מאפשר להעביר דרכו גם חשמל, גם וידאו וגם חיבורי USB רגילים. החדשות הרעות הוא שכדי לעשות את זה תצטרכו להצטייד במתאמים. אם אתם משתמשים בדיסק און קי – זה אומר שתצטרכו לקנות בשבילו מתאם ייעודי בעשרות דולרים. רוצים לחבר את המסך למקרן? קנו בבקשה מתאם נוסף. רוצים לעשות את כל זה בזמן שהמחשב נטען? גם לזה צריך מתאם. לא ממש מלהיב. 

מה זה אומר? שאם אתם צריכים לפטופ לגלישה באינטרנט, שליחת מיילים וצפייה ביוטיוב זה כנראה יהיה אחלה של מחשב בשבילכם. אם, לעומת זאת, אתם צריכים מכונת עבודה ניידת, אפילו למטלות פשוטות יחסית בפוטושופ או עריכת וידאו – מומלץ להתרחק ממנו ולקנות את אחד המחשבים האחרים של החברה, או לחלופין לפטופ PC.

למה אפל בחרה ללכת בדרך הזו? ובכן, השוס במחשב הזה הוא המעטפת החיצונית שלו. הוא דק יותר וקל יותר מכל מחשב אחר של אפל – ובשביל ליצור מחשב כזה הם היו צריכים לוותר על דברים אחרים. כזה היה גם ה-Macbook Air הראשון, שהפך ברבות הימים לאחד המחשבים המשתלמים והמצליחים יותר של אפל. סביר להניח שבעוד כמה דורות, גם המקבוק החדש יהיה אחלה מחשב. בינתיים הוא נראה כמו יצירת אמנות – אבל כזו שמתאימה אך ורק לפרופיל משתמשים מאוד מסויים, שלא ממש מחפש כח במחשבים שלו. 

דרך Gizmodo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן