רק 25% מהאנשים מסוגלים לראות את כל הצבעים בתמונה הזאת

זה הזמן לשכוח מהשמלה הכחולה-שחורה (לא! לא תצליחו לשכנע אותי אחרת!), ולהתעסק בעניינים חשובים יותר הקשורים לצבעים. 

גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלכם בבחירות 2015

מניפת הצבעים הזאת היא מבחן חביב וקצר, שיעזור לכם לקבוע עד כמה העיניים שלכם רגישות לצבעים. או ליתר דיוק: כמה סוגים של תאי מדוכים יש לכם ברשתית העין. תאים אלה מסייעים להפרדת הצבעים השונים, וקובעים בכמה גוונים שונים של צבעים אתם מסוגלים להבחין. רוצים לבדוק? הסתכלו על התמונה העליונה למעלה, או על הגירסה המוקטנת כאן למטה, וסיפרו את מספר הגוונים השונים שאתם מבחינים בהם. בלי לרמות!

מה יצא?

אם ראיתם פחות מ-20 צבעים, יש לכם שני סוגים בלבד של תאי מדוכים ברשתית. זה שם אתכם בתוך הספקטרום של עיוורי צבעים, מה שאומר שאתם מבחינים בעיקר בצבעים שחור, אדום וכחול. אל תרגישו רע אבל – לפחות 25% מהאוכולוסייה הם כאלה.

אם ראיתם בין 20 ל-32 צבעים אתם נמצאים ברוב: ברשתית שלכם יש שלושה סוגים של תאי מדוכים, ואתם מסוכלים להבחין ברוב הצבעים והגוונים. 50% מהאוכולוסייה רואים בדיוק כמוכם.

אם, לעומת זאת, ספרתם בין 33 ל-39 צבעים – ברכותינו. יש לכם ארבעה סוגים של תאי מדוכים, ואתם מסוגלים לראות מגוון רחב מאוד של גוונים וצבעים. כמו דבורים. רק 25% מהאוכולוסייה רואה כל כך הרבה צבעים. 

אם ספרתם יותר מ-39 צבעים, אולי כדאי שתיגשו לרופא עיניים: המניפה הספציפית הזאת כוללת רק 39 גוונים, וסביר להניח שאחדים מהם כלל לא נראים בהתאם להגדרות המסך שלכם. 

דרך Prof. Diana Derval

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן