דף הפייסבוק הזה נלחם בישראלי המכוער בעזרת ביוש

גלו מי המפלגה שראויה באמת לקול שלכם בבחירות 2015

אהבתם את “טיסת השוקולד”? התלהבתם מסרט ההמשך “פתח לה את החדר?”. דף פייסבוק חדש שנפתח ביוזמת “הדקה ה-90” מנסה להילחם בתופעת הישראלי המכוער על ידי שיימינג. כמעט 8,500 אנשים כבר עשו לייק לעמוד, שמפרסם תמונות וסרטונים רבות שמדגימים שבהחלט יש ישראלים מכוערים שלא מתביישים ללכלך, לגנוב, לצעוק ולקלל. 

יש משהו קצת מדכא בדפדוף בעמוד הזה. הוא מעלה את כל ההתנהגות הישראלית שכולם מכירים אבל מעדיפים להתעלם ממנה אל מול הפנים. תמונה אחרי תמונה, סרטון אחרי סרטון, ומתחילים לאבד תקווה בחברה שלנו. שהרי אם אנחנו מתנהגים ככה אחד לשני, איזה סיכוי יש לנו מול שאר העולם?

“אם לא נטפל בתופעה כאן ועכשיו בישראל – אל לנו להתפלא כשנפגוש את הישראלי המכוער במלון ביוון, מבעיר שמורת טבע בצ’ילה, חותך תורים בשדה התעופה או חונה בחניית נכים”, אומר שחר תורג’מן, מנכ”ל הדקה ה-90 שמאס בתופעות שמזיקות לתדמית שלנו בעולם.

ובכן, לפי כמויות הלייקים והתגובות, נראה שיש מספיק כח נגד שמחזיר את הצבע לפנים. אולי מדובר פשוט בבודדים שסרחו, ורוב החברה נמצאת בצד המגנה? אפשר רק לקוות.

הנה כמה דוגמאות נבחרות:

יש לציין שהשימוש בביוש בשביל לטפל בתופעה הוא מעניין. סוג של השמה פייסבוקאית למשפט “התשובה לכח היא עוד יותר כח”. הרבה אנשים מאמינים ששיימינג פומבי ומשפט השדה הנלווה לו לא פחות גרוע מהתנהגות המכוערת של הישראלים ברחובות עצמם, ויכול להביל לאי הבנות רבות. כך למשל במקרה הזה, של נהג “יס” שפגע באוטו ונמלט מהמקום, התברר בדיעבד שהחברה יצרה קשר עם בעל הרכב הנפגע, לקחה אחריות על המעשה והסכימה לפצות אותו בכל עלויות התיקון – ככה שאולי השיימינג במקרה הזה היה לא ראוי:

דרך גלובס

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן