כולם ציפו שיסירו אותו אבל 100 מיליון צפיות תוך 24 שעות והסרטון עדיין באוויר

בניגוד לארצות הברית ושאר מדינות המערב הדוגלות בחופש ביטוי, סין הציבה חומה סינית וירטואלית משמעותית החוסמת את משתמשי האינטרנט בפני תכנים “מזיקים”, ויחד עם זאת, קרה דבר מדהים.

כולם שם החלו לדבר על סרטון אחד ספציפי שעלה בסין שהוא חלק מסרט תעודה “Under the Dome”, ולא מדובר בסדרת הטלוויזיה המפורסמת אלא במציאות של תושבי שנגחאי.

תוך 24 שעות נרשמו לסרטון 100 מיליון! צפיות. אחרי סוף השבוע נרשמו 150 מיליון צפיות. באופן מפתיע, הסרטון הזה, בכיכובה של עיתונאית לשעבר צ’אי ג’ינג, הצליח להתחבב על הממשלה הסינית וכעת מתפשט בשאר העולם. כולם צפו בו, שרים, הורים, אזרחים מודאגים. 

איך במדינה בה הצנזורה מסירה מהאוויר קולות ביקורתיים הצליח הסרטון הזה להישאר און ליין. ראשית, הוא העביר מסר שאנשים יכולים להזדהות איתו וגם שילב סיפור אישי טרגי ומרגש על תינוקת שנולדה עם גידול אבל החלימה, רק כדי לחיות בעולם כזה. כשמשלבים את זה למה שקורה בשנגחאי היום, כאשר הכל מזוהם ונושמים חמצן אפור כתוצאה מעסקי המכרות, מתקבלת תמונה מטרידה מאוד.

אנשים גם אוהבים מספרים ועובדות. והרבה מהם נמצאים כאן.

מי רוצה לחיות ככה? אף אחד. איך ניתן לעמוד בפני ילדה קטנה שלא ראתה שמיים כחולים מעולם? אפילו לא ענן אחד לבן? אי אפשר. בשנגחאי רוב הילדים חיים בתוך הבית כדי להימנע מהזיהום אוויר ולשמור על בריאותם. אבל איך ניתן לחיות במקום כה אפור? במהלך צילומי הסרט היא סיפרה שהשתיים יכולות היו לצאת רק ב-190 יום בשנה ובשאר הימים נאלצו להישאר בבית בגלל הסכנה בחוץ.

מה שמטריד יותר הוא שסינים רבים האמינו שהשמיים האפורים זה סממן למזג אוויר, כמו ערפל מתמיד ולא שיערו בנפשם מה זה באמת. כאשר ג’ינג ניסתה לאתר מעבדה שיבדוק את אחוזי הרעל בחמצן היא שמעה שזה “מסוכן מדי”! לבדיקה אפילו. כן, זה היה מסוכן מדי לשחזר במעבדה את מה שתושבי שנגחאי חיים איתו מדי יום. הסיפור הזה הדהים אותה.

האם המצב אבוד? לא. בעבר מדינות אחרות סבלו ממצב דומה, סנט פטרסבורג ולונדון סבלו מזיהום אוויר רציני והם התגברו על זה. קשה לא להעריך את האמא הזו, אשה שלוקחת את גורל שנחאי בידיה ופונה לעולם באומץ. היא באמת רוצה לחולל שינוי ומודעות היא שלב קריטי בדרך. אפילו הממשל הסיני מסכים.

הנה העתק של הסרטון עם תרגום בדקות הראשונות:

דרך UpWorthy

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן