4 השלכות של מדינה דו לאומית שתומכי ימין לא לוקחים בחשבון (דעה)

בואו נניח לרגע שבנימין נתניהו זוכה בבחירות הקרובות ומקים ממשלת ימין-חרדים, אולי אפילו ימין-חרדים-כחלון. איזה חזון יש לבנימין נתניהו ונפתלי בנט עבור מדינת ישראל במצב כזה ?

התוכניות המדיניות של הליכוד והבית היהודי, למרות נאום בר אילן שנתניהו עושה הכל כדי להתנער ממנו, הן סיפוח רוב שטחי יהודה ושומרון כפי שהציעו כבר בנט, חוטובלי, סטרוק, לוין ורגב.

במצב כזה יצטרפו למדינת ישראל כמעט שלושה מליון פלסטינים המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון ויהפכו את ישראל למדינה שבה 6 מיליון יהודים וכ-4.5 מיליון ערבים, 1.7 מיליון ערבים ישראלים ועוד כ-2.8 מיליון פלסטינים מהשטחים וזה לא כולל מיליון וחצי ערבים בעזה שלאחר המבצע הבא ברצועה ומיטוט שלטון החמאס כפי שמבטיח בנט יביאו את המאזן ל-50/50, 6 מיליון יהודים ו-6 מיליון ערבים.

עיתונאים ופרשנים דיברו עצמם לדעת על בקבוקים וריהוט גן ותסרוקות בבחירות האלה, אבל אף אחד לא שואל את ראש הממשלה: יש לך חזון? איך תיראה מדינת ישראל ביום שאחרי הסיפוח? מה יעלה בגורלנו אנו, היהודים שחיים כאן? מאין יבואו המיליארדים לפיתוח תשתיות ביהודה ושומרון ?

איך תתמודד מערכת הבריאות הישראלית שגם עתה נמצאת על סף קריסה עם שלושה מיליון מטופלים נוספים (ומאין יבוא הכסף לשם כך)? איך תתמודד משטרת ישראל עם גידול של 40% באוכלוסיית המדינה בין לילה? ובכלל האם במצב כזה מדינת ישראל תוכל להמשיך ולהתקיים כמדינה יהודית?

תמונה: Shutterstock

לצערי אני לא אופטימי. לדעתי היום שאחרי טומן בחובו הרבה מאד כאוס עבור רוב הישראלים:

1. לאחר הסיפוח יערכו בחירות חדשות לכנסת

50% אוכלוסיה ערבית – 60 מנדטים למפלגות הערביות. כל חוקי הלאום, ההמנון, הדגל, אולי גם השפה – עלולים להתבטל ברגע. הערבים שחיו בישראל תחת שלטון יהודי לא יהססו לשנות את כל מה שלא מצא חן בעיניהם בתור מיעוט.

2. האבטלה תעלה

האבטלה בעיקר בקרב השכבות הנמוכות תעלה, שכן פועלים פלסטינים יהיו כוח עבודה זול יותר והם ידחקו את תושבי ישראל היהודיים ממשרות לא מקצועיות רבות. מה יעשו כל אותם מובטלים חדשים ? לאן הם יוליכו את התסכול והאם נראה עליה בעוינות בין היהודים לערבים במצב כזה? מישהו מהמר שלא?

3. הביטחון יפגע

ובמצב כזה של אבטלה גוברת ותסכול מהצד היהודי, האם ניתן יהיה לשמור על הבטחון האישי של התושבים, או שניגרר למיני מלחמת אזרחים בין קיצוניים פלסטינים וקיצוניים יהודים דוגמת אלו שראינו בירושלים בקיץ האחרון ?

 

האם אנחנו צפויים לעליה בפשיעת רכוש, גניבות, שוד ואלימות כאשר עובדים עניים המשתכרים כ-60-90 ש”ח ליום יסתובבו ברחבי הארץ? יותר כלכלי לפרוץ לדירה בחדרה, ירושלים או באר שבע ולגנוב מחשב נייד וכמה תכשיטים מאשר לעבוד בעבור הסכום הזה. איך תתמודד המשטרה עם המצב החדש?

4. אופי המדינה ישתנה

האם אפשר יהיה לשמור על האופי היהודי של המדינה במצב כזה ? האם יום הזיכרון לחללי צה”ל ישמר או שהוא יהיה יום לחללים היהודים והערבים, חיילים ומחבלי חמאס וג’יהאד ? האם יום השואה ישמר ? האם חוק השבות ישמר או שאולי הוא ישונה ובמקומו יחוקק “חוק השיבה”?

תמונה: Shutterstock

קשה לי להעלות את השאלות הללו, שנוגעות לחיי היום יום במדינה, בלי להרגיש עצב גדול על דמותה של המדינה שאותה כולנו אוהבים שתישמט לנו מהידיים. האם סבינו וסבתינו עזבו את מרוקו, פולין, גרמניה ותימן על מנת להקים מדינה בה צאצאיהם יהיו בסופו של דבר מיעוט? האם עבור המדינה הזאת נלחמו ונפלו חיילים רבים במלחמות ישראל? זוהי המדינה אליה התפללנו 2000 שנות גלות?

בנימין נתניהו מרבה להשוות את מנהיגותו לזו של בן גוריון. לצערי אם נתניהו אכן יזכר כבן גוריון, יהיה זה הבן גוריון של המדינה הדו לאומית שתקום על חורבותיה של ישראל אותה אנו מכירים כיום.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן