נוטים לדאוג כל הזמן ולנתח כל דבר? מחקר חדש אומר משהו על האינטליגנציה שלכם

האם אתם מתהלכים בעולם מוטרדים כל הזמן? חשים שכל הזמן הראש שלכם חופר בתוך עצמו? אל תהיו מוטרדים מזה, אם להאמין למחקר חדש המתפרסם בכתב העת Journal personality and individual differences, מדובר בסממן לאינטליגנציה מילולית גבוהה.

המחקר, בניצוחו של אלכסנדר פני מאוניברסיטת “אונטריו לייקהד”, בדק את תגובותיהם של 126 סטודנטים באמצעות שאלונים וסקרים במטרה לבחון את מידת הדאגה שלהם ביומיום ולבחון את רמת האינטליגנציה שלהם. לאחר הבדיקה הצוות גילה קשר בין אינטליגנציה מילולית לרמת דאגה בחיים. אין זה אומר בהכרח שאינטליגנציה גבוהה גורמת לדאגה אך זו לא הפעם הראשונה שמחקר מגלה קשר בין רמת חרדה לאינטליגנציה.

החוקרים גילו מיתאם בין אנשים שהריצו אירועי עבר במוחם לאינטליגנציה מילולית. ככל שאנשים עיבדו יותר מחשבות כאלה הם רשמו דירוג נמוך קטן יותר באינטליגנציה לא מילולית. ההסבר של החוקרים הוא זה:

“ייתכן שאנשים יותר אינטליגנטיים מבחינה מילולית מסוגלים לתאר ולראות את ההווה והעבר באופן יותר מפורט, מה שמוביל אותם ליותר דאגה אינטנסיבית. אנשים בעלי אינטיגנציה לא מילולית גבוהה יותר מסוגלים לעבד את הסימנים הלא מילוליים של אנשים סביבם באותו הרגע, מה שמוביל לצורך מופחת בעיבוד מחדש של המפגשים החברתיים”.

במילים אחרות, בעלי אינטליגנציה מילולית רדופים עקב הזיכרון שלהם לפרטים בעוד אנשים שמצטיינים יותר בקליטת סימנים לא מילוליים מסוגלים לעבד יותר מידע בזמן אמת ולכן יש להם פחות צורך לשחזר אירועים במוחם אחר כך. מכאן שאולי זה לא רע להיות אדם מוטרד. לא שהיינו באמת צריכים את המחקר הזה כדי לדעת שאנשים חכמים מתהלכים מוטרדים, מספיק להיזכר בכל ההוגים הגדולים בהיסטוריה. מן הסתם, הם היו מאוד מוטרדים, משאלות קיומיות מגוונות ולא הסתירו זאת.

ואולי זו הסיבה שניטשה בכה. הוא פשוט דאג יותר מדי וכאב לו הראש.

דרך Huff Post

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן