כך ענתה שדרנית לפעיל מוסלמי שנעלב משאלתה בנושא עריפת ראשים

לפני מספר ימים נודע שזהותו של “ג’ון הג’יהאדיסט”, עורף הראשים המפורסם של דאעש, הוא במקור תושב לונדון בן 27, והבירה הבריטית סוערת. כיצד יכול להיות שדווקא מקרבה יצאה אחת הדמויות הבולטות המזוהות עם ארגון הטרור המפחיד ביותר בעולם?

 גלו עכשיו: מי ראוי לקול שלי בבחירות 2015?

במסגרת הדיון בסוגיה החשובה, ערכה קי בורלי, שדרנית בערוץ החדשות הבריטי סקיי ניוז, ראיון עם קרי בוליוואנט, דובר מוסלמי ונציג של ארגון CAGE הבריטי, שמסייע לאנשים שסובלים מהטרדות של רשויות החוק מכיוון שהם נחשדים בטרור.

ב-CAGE לא מעודדים טרור, אך כן חושבים שרשויות הביון והחוק מגזימות בהטרדות של בני מיעוטים וזרים בנימוק של חקירות טרור – ואפילו טוענים שיש קשר בין היחס הזה מצד הרשויות ובין הקיצוניות של מוסלמים רבים בעולם.

הכתבת ככל הנראה לא ממש מסכימה עם הטענות האלה, ואפשר לזהות זו כבר מהשאלה הראשונה שלה בראיון: “באיזו מידה הטרדות על ידי שירותי הבטחון כאן בבריטניה מצדיקות עריפת ראשים?”.

התשובה של בוליוואנט, שהסביר ששום דבר לא מצדיק טרור אך שיש גם תמונה גדולה שצריך להתחשב בה, לא הרשימו אותה, והיא הקשתה עוד: “איך אתה מרגיש בנוגע לעריפת ראשים?”, היא שאלה.

זה היה השלב בה בוליוואנט התעצבן לגמרי, ואמר שאין לו שום צורך להצדיק את היותו מוסלמי על ידי גינוי של עריפת ראשים. “אני די נגעל מכך שאת שואלת את זה. מוסלמים הם בני אדם. אנחנו לא צריכים להצדיק את האנושיות שלנו על ידי כך שנגיד שאנחנו מתנגדים למשהו כל כך אלים כמו זה. השאלה הזו היא איסלאמפובית וגזענית”, הוא ענה. תשובתה לעניין? “תתגבר על עצמך”. אחרי שהכתבת לא הרפתה מקו השאלות הזה הוא נטש את הראיון בשידור חי.

חלק מצופי סקיי ניוז הסכימו עם המרואיין ושלחו תלונות לרשת, אך נראה ששם לא ממש מתרגשים. בוליוואנט ניסה לספר דברים שלא כל כך נעים לשמוע ומלכתחילה מעוררים הרבה אנטגוניזם – וסביר להניח שרוב צופי הרשת נמצאים בצד של המראיינת הרבה יותר מאשר בצד של מי שטוען שיש קשר בין התנהגות המשטר הבריטי לבין העובדה שבני מיעוטים בבריטניה פונים לטרור. 

דרך Death and Taxes

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן