הרגע בו גבר עיוור רואה את אשתו בפעם הראשונה לאחר עשור בזכות עין ביונית

הטכנולוגיה אולי גורמת לנו להרגיש לא מעט פעמים מרוחקים מיקירנו, אם זה כאשר הראש שלנו שמוט לעבר המסך של הסמרטפון ושכחנו איך אנשים נראים פנים אל מול פנים אבל אין זה אומר שאין צד מופלא בקידמה הטכנולוגית, כזה שמאפשר לאדם עיוור למשל לראות את פניה של אשתו אחרי כעשור. נצח במונחי חיים. 

אלן זדראד הוא עיוור שזכה לראות את אהובתו הודות לטכנולוגיה מתקדמת. לפני עשרים שנה ראייתו של האיש ממינסוטה בן ה-68 החלה להתדרדר. הוא סבל ממחלת עיניים חשוכת מרפא מסוג רטיניטיס פיגמנטוזה.

לאחר עשר שנים מהאבחון, זדראד איבד את ראייתו כליל ולא יכול היה לראות את פני אשתו האהובה או כל דבר אחר אהוב ומוכר.

אבל לא הכל היה אבוד עבורו. טכנולוגיה חדשה נכנסה לתמונה בשם “Second sight” (מבט שני), המאפשרת לעיוורים ראות צורות, דמויות אנושיות והשתקפויות.

הסרטון מתעד את הרגע בו הגבר מושיט יד לעבר אשתו. כל המחזה מרגש עד דמעות וקשה שלא להעריך לפתע את הדברים הפשוטים, כמו לראות בשתי עיניים. “זה מטושטש אבל זה משמעותי”, אמר באושר, “זה יעבוד”.

זדראד היה המטופל הראשון של קליניקת מאיו במה שהם מכנים “השתלת עין ביונית ששולחת גלי אור לעצב האופטי ועוקף את הרטינה המזיקה”. הסרטון מתמצת הליך רפואי ארוך ומורכב, כמובן. “הטכנולוגיה לא מחליפה את העיניים”, הבהיר ד”ר ריימונד לזי ג’וניור שביצע את ההליך הרפואי, “היא עובדת באינטראקציה עם העין”.

כמובן שזו רק ההתחלה עבור זדראד. האיש יצטרך להשקיע שעות רבות של פיזיותרפיה כדי להפיק את המרב מהטכנולוגיה. אבל כפי שדברים נראים מכאן, זו דרך ארוכה שהוא ישמח לעבור.

הנה הסרטון:

דרך Mashable

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן