12 מקרים בהם נשים מפורסמות ענו תשובות מושלמות לשאלות סקסיסטיות

אפילו שהשנה כבר 2015, עדיין יהיו מראיינים שיחשבו שצריך להפנות לכוכבות שאלות “נשיות” שגברים במעמדה לא נשאלים. עולם כמנהגו פועל על השטיחים האדומים, במסיבות העיתונאים ובכל מקום אפשרי למעשה. איך נוהגות הכוכבות במצבים המביכים הללו זה כבר עניין אחר. רבות מהן פשוט עונות לשאלות הרדודות האלה בעוד אחרות מעמידות את השואל במקום. הנה לקט של כוכבות שלא מוכנות להפוך קורבן לסקסיזם ועונות כמו מלכות.

למה צריך להפסיק לדבר על המתלבשות הטובות בטקס האוסקר של 2015? 

1. אמאל קלוני

צילום: CHRISTIAN LUTZ/AP

מי שידועה לרבים בתור “אשתו ש ל ג’ורג'” היא עורכת דין נחשבת ומוכרת בתחומה ובמהלך יום בבית משפט חשוב בעניין הזכויות של ארמניה, אותה ייצגה, היא נשאלה “מה את לובשת”. תשובתה זכתה להדים בכל העולם: I’m wearing Ede & Ravenscroft. זו חברה בריטית ותיקה המכינה גלימות. לסיפור.

2. אמה סטון

במהלך ראיון ל”טין ווג” ב-2012, אמה סטון ובן זוגה מחוץ למסך, אנדרו גארפילד נשאלו על “ספיידרמן”. לאחר שסטון ענתה על שאלה לגבי שיערה הבלונדיני גארפילד זרק “אני לא נשאל על זה” וסטון הוסיפה “אתה זוכה לשאלות מעניינות כי אתה בחור”. הכתבת ענתה: “זה סקסיזם” וסטון הסכימה ואמרה “זה סקסיזם”.

3. לברן קוקס

כוכבת “כתום הוא השחור החדש” רגילה לשאלות תמהוניות אבל לרוב מצליחה לשמור על פאסון. בראיון אצל וונדי ויליאמס הבחורה העניקה למראיינת שיעור בהכנסת אורחים. מעבר לכך שנשאלה שאלות חטטניות ומביכות על היותה טרנסג’נדרית (עברת השתלות?) קוקס שמרה על איפוק והסבירה למה למה השאלה לא חשובה: “מחוץ למסך אני יכולה לענות לך אבל החלטתי לא לדבר יותר על הדברים שעשיתי בגלל שאני חושבת שיותר מדי פעמים כאשר מספרים על חוויות טרנסג’נרים הפוקוס עובר לניתוחים ולכן איני רוצה לענות על זה”.

4. מינדי קאלינג

השחקנית והמפיקה מינדי קאלינג נשאלה הרבה שאלות מעפנות לאורך השנים, חלקן גזעניות כמו “איזה מוצא של גברים היא מעדיפה” אבל אחת השאלות השנואות עליה היא “מאיפה הביטחון העצמי?”. במגזין ב-2013 היא ענתה בדיוק למה השאלה הזו שנואה עליה. “אני חושבת שלאנשים יש כוונות טובות כשהם שואלים את זה אבל זה די מעליב בגלל מה שזה אומר עבורי זה ‘מינדי קאלינג, את לא רזה, את לא לבנה, את אשה. למה לכל הרוחות תחושי שאת שווה משהו?”.

5. קייט בלאנשט

בשטיח האדום בלאנשט מצאה את עצמה הופכת לוויראלית כשעצרה ראיון כדי להדגיש איך המצלמות משוטטות על גוף הכוכבות כשהן מדברות על המקצוע. “האם אתם עושים את זה לבחורים?” שאלה את הצלם. התשובה היא כמובן “לא”. 

6. ג’וליאן מור

בטקסים הנחשבים בטח כבר ראיתם את “תיבת המניקור”, בה כוכבות מניחות את ידן כדי שהעולם יתפעל מהלק ומהתכשיטים שלהן. אחת הכוכבות שסירבו בסטייל לצעוד לתוך השיט הזה היא ג’וליאן מור. “לא, אני לא עושה את זה”, ענתה מור בטקס גילדת שחקני המסך.

7.  ראשידה ג’ונס

אחד הרגעים המצחיקים ומביכים נרשמו בטקסי פרסי הסאג 2015 כאשר ג’ונס קיבלה מחמאות “את נראית כאילו באת מאיזה אי. את ממש שזופה. מאוד אקזוטית”. ג’ונס ענתה: “אהה, את יודעת, אני אתנית”.

8. סקרלט ג’והנסון

אחד הרגעים שהמחישו היטב את הפער בין גברים לנשים קרו בפרמיירה לסרט “Avengers” עם סקרלט ג’והנסון ורוברט דאוני ג’וניור. לג’והנסון היו תהיות על כך שנשאלה “איך את נכנסת לחליפת גוף” ושאר שאלות על דיאטה ומזון בעוד הפרטנר שלה קיבל שאלות על המשחק שלו. היא לא שתקה וזרקה “למה אתה מקבל את השאלה הקיומית ואני את שאלת ‘מזון הארנב’?”.

9. הילארי קלינטון 

קלינטון ידועה כמי שיש לה אפס סובלנות לשאלות סקסיסטיות. זה לא מנע מעיתונאי לשאול אותה “מי המעצבים האהובים עליה”. קלינטון פשוט ענתה: “האם היית שואל גבר את זה?”.

10. ג’ניפר גארנר

בעוד גארנר ואהובה בן אפלק הם שניהם בתחום המשחק והלכו ביחד למסיבת העיתונאים הם נשאלו שאלות שונות. גארנר נשאלה על גידול הילדים במקביל לקריירה ואפלק נשאל על מחשבותיו לגבי השדיים של הפרטנרית לסרט. במהלך טקס הוליוודי גארנר סיפרה מה היא חושבת על המדיה. “בכל ראיון שואלים אותי, ואני מתכוונת בכל ראיון, גם הערב שאלו איך אני מתמרנת בין משפחה לקריירה. לעומתי, בן לא זכה לשאלה כזו מימיו ואנחנו חולקים את אותה משפחה. לא הגיע זמן שנשנה את השיח הזה?”.

11. זואי דשנל

בראיון ל”Upworthy” דשנל ממחישה את האבסורד ביחס כלפי שחקניות כשלעיתונאים יותר אכפת מהמראה שלהן מאשר כישורי המשחק שלהן.”באיזה עולם זה נראה בסדר לשאול מישהו את השאלה הזו?”.

12. אן התאווי

זוכת האוסקר כבר נשאלה הכל בחיים ובמהלך ראיון בעניין אוכל שאכלה והדיאטה שלה עבור הסרט “The Dark knight rises” היא ענתה לעיתונאי: “האם אתה מנסה להוריד במשקל?” וניסתה להבין למה הוא כה מתעניין בדיאטה שלה. אח, כתבים.

דרך Identities.mic

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן