נתפס בווידאו: איך אנשים ברחוב מגיבים למוסלמי אדוק במילאנו וליהודי דתי בפריז

העולם אינו מקום כל כך סימפטי וסובלני, אם להסתמך על הסרטון הבא, אשר תיעד סטודנט מצרי צועד ברחובות מילנו וחוטף הערות פוגעניות מהסביבה. הבחור, אשר היה לבוש בבגדים מוסלמיים מסורתיים, החזיק ביד אחת קוראן ובידו השנייה חרוזי תפילה. את כל זה עשה עבור ניסוי חברתי מצולם והתוצאות הן איך נאמר, עגומות בכל הנוגע לטבע האדם.

במשך חמש שעות ספג חמדי מאחיסן מבטים עוינים ותגובות נאצה מהעוברים ושבים. כנראה שבאיטליה פחות סובלניים לשונה. גם אם בגדיו היו ורסצ’ה, קשה להאמין שהיה חוטף פחות ריקושוטים. אשה אחת זרקה לעברו “טאליבן!” ואחרים קיללו אותו בדרכו. 

בימים אלה איטליה נתונה בדריכות גבוהה לאחר שהופצו אזהרות שמיליטנטים מלוב בהשראת דאעש יסתננו למדינה. האווירה מתוחה ו”איסלאמפוביה” נמצאת בכל מקום. האיטלקים חשים מאוימים מצד זרים. הצעירים האיטלקיים לא מסתירים את התיעוב כלפי הסטודנט בן ה-30. הסרטון חושף דעות קדומות ורוע כלפי אדם רק בגלל אמונתו.

רבים מהעוברים והשבים ראו באיש נציג דאעש, רק בגלל החלוק והכובע הלבן. אחר זרק “תראו, יש לו קוראן ביד. חושבים שיש לו גם אקדח?”. בקיצור, אם אתם ערבים מסורתיים, איטליה לא מחכה לכם. 

ואולי לגמרי לא במקרה, הסרטון הזה מתפרסם בעקבות סרטון קודם שתיעד את עיתונאי NRG, צביקה קליין, בסיור רגלי מתועד בן 10 שעות ברחובות פריז כשהוא לבוש ציצית וחובש כיפה.

הסרטון של NRG, אשר הופק באמצעות סוכנויות הפרסום של אייל גיא וניר לבני, זכה לאזכורים רבים בכלי תקשורת עולמיים, כמו גם עשרות אלפי שיתופים ברשתות החברתיות.

כמובן שבשני המקרים הפקת הסרטונים כוונה כך שתייצר את התגובה הרצויה. זה לא שאין אנטשימיות בפריז או באיטליה, אלא שהתקשורת מייצרת מציאות. 

הסרטון המתעד את הערבי באיטליה: 

 הסרטון המתעד את היהודי בפריז:

Post by Nrg.
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן