יותר מ-1,000 מוסלמים השתתפו ב”טבעת שלום” בבית הכנסת המרכזי של אוסלו

מסתבר שאפשר גם אחרת. בזמן שבמדינות רבות באירופה יהודים מותקפים מסיבות אנטישמיות ואנטי ציוניות, באוסלו הגיעו מאות מוסלמים לבית כנסת לא כדי לאיים אלא כדי לתמוך. במסגרת מפגן התמיכה, המכונה “טבעת השלום”, הגיעו יותר מ-1,000 מוסלמים לבית הכנסת המרכזי של אוסלו, נעמדו סביבו במעגל ושילבו ידיים כדי להראות למתפללים שלא חייבת להיות שנאה בין הדתות.

“רצינו להראות שהאיסלאם היא דת שמאמינה באהבה ובאחדות”, אמר אחד ממארגני האירוע. “רצינו להדגים שיהודים ומוסלמים לא שונאים אחד את השני. אנחנו לא רוצים שמעשים של אינדיבדואלים יגדירו את האיסלאם מחדש לכולנו”, אמר מארגן אחר והוסיף: “יש הרבה יותר אנשי שלום מאשר אנשי מלחמה”.

גם הרבנים התרגשו מהמחווה. הרב הראשי של נורבגיה, מיכאל מלכיור, יצא לרחבה החיצונית של בית הכנסת כדי לשיר את תפילת צאת השבת, כך שגם המוסלמים יכלו לשמוע אותה. רבים מהם סיפרו שזו היתה הפעם הראשונה שהם שמעו את התפילה. 

אמנם, מפגן תמיכה שכזה הוא טיפה בים של הפגנות שנאה אלימות נגד יהודים ונגד ישראל, וזה בלי להגיע למעשי הטרור שהופכים נפוצים יותר ויותר באירופה. האנטישמיות החדשה היא עדיין בעיה שאי אפשר להתעלם ממנה, אך מחמם את הלב לראות שיש בשני הצדדים אנשים שמבינים שלא חייבים להיות אויבים גם אם האמונה מעט שונה וגם אם יש כעס גדול על מעשי הממשלות של מדינות מסוימות. 

דרך CBS

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן