אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם אסרה על הדיילות שלה להתחתן בלי אישור מהבוס

לדיילים יש עבודה חלומית. הם אמנם עובדים קשה, אך על הדרך הם מטיילים בעולם, פוגשים אנשים חדשים, רואים נופים ומכירים על בוריים את היעדים שכמעט כולנו משתוקקים להגיע אליהם בחופשה הבאה, על בסיס כמעט יומיומי. אך מסתבר שיש חברות תעופה שמטילות על העובדים שלהם חוקים נוקשים מאוד. או ליתר דיוק: על העובדות.

חברת התעופה Qatar Airways הפכה בשנים האחרונות מחברה די זניחה לאמפריה. כיום היא ממוקמת במקום העשירי בדירוג 90 חברות התעופה הגדולות בעולם, ומפרסמת את עצמה כאחת מהחברות המודרניות ביותר בעולם. אך מבחינת תקנות העבודה לדיילות שם מדובר בחברה ששייכת למאה הקודמת.

איגוד העובדים הבינלאומי International Transport Worker’s Federation פירסם כמה מההגבלות שהנהלת Qatar Airways מטילה על הדיילות. ראשית, כדי להתקבל לעבודה הדיילות חייבות להצהיר על עצמן כרווקות, ולהתחייב להישאר כאלה למשך תקופה של חמש שנים לפחות.

אם אחת מהדיילות תרצה להתחתן לפני הזמן, היא תהיה חייבת לקבל את רשותה של החברה לפני שתוכל לעשות זאת. אם היא תכנס להיריון בתקופה זו היא תהיה חייבת לדווח על כך ברגע שיוודע לה, והדבר יכול להחשב כ”הפרת חוזה” ועילה לפיטורים. מכיוון שרוב הדיילות בחברת התעופה הזו הן עובדות זרות, פיטוריהן יכולים להביא המקרים רבים לגירושן מקטאר. 

קטאר נמצאת בקו התפר שבין חברה דתית למדינה מודרנית. זה מה שמאפשר לה מצד אחד לנהל את אחת מחברות התעופה הגדולות והמצליחות בעולם ומצד שני לאפשר חוקי עבודה כל כך דרקוניים. אולי בשנים הקרובות זה ישתנה לטובת הדיילות, אך בינתיים מי שרוצה לעלות על מדי הדיילות בחברה צריכות להסכים לתנאים. 

חברת התעופה של קטאר אינה היחידה שמחילה כללים שונים ומשונים על דיילות. במדינות נוספות רבות בעולם, ככל הנראה במידה מסויימת גם אצלנו בישראל, דיילות ודיילים נבחרים בין השאר על פי המראה החיצוני שלהם. חלק מחברות התעופה מנהלות תחרויות יופי בין הדיילות, וחברת הלואו-קוסט הוויאטנמית VietJet ניהלה תחרות ביקיני בזמן טיסה. 

בקיצור – הדיילות של קטאר יכולות לפחות להתנחם שהן אינן היחידות שצריכות להתמודד עם תנאים לא פשוטים, שלא בהכרח תואמות את העולם המודרני, כדי להתקבל לעבוד. מצד שני, לדיילת המסכנה שרוצה להתחתן אך לא יכולה מחשש שהיא תאבד את עבודתה זו בוודאי לא נחמה.

דרך Washington Post | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן