יש בעיה אחת עיקרית עם סיפור האהבה שסחף את הפייסבוק הישראלי

עדכון (19:55): הפרופיל של איילת ארגוב הוסר מפייסבוק.

עדכון (יום רביעי, 13.2): הכירו את האיש שעומד מאחורי “איילת וגילי”

בימים האחרונים התפשט בפייסבוק סיפור אהבה סוחף, מרגש וממיס לבבות. מקריאה ראשונה זה נראה כמו סיפור מהסרטים. הטקסט המרטיט השאיר רבים נפעמים ועם דמעות של התרגשות בעיניים. התקשורת אפילו סיקרה באהדה. אי אפשר היה להישאר אדישים. כל מי שקרא רצה לרוץ ולחבק אותם. רק חבל שהפוסט של איילת ארגוב ו”בעלה לעתיד” גילי נתן הוא מזויף והצמד לא אמיתי. לא להאמין שאנשים יעבדו עליכם ללא בושה אבל היי, זה עבד. יותר מ-25 אלף לייקים, 3,000 תגובות ו-1,000 שיתופים זכה הפוסט המדובר.

הפוסט פרש סיפור אהבה שנון אבל לא מדי, נשמרה בו השפה העממית וה”אותנטית” על ההיכרות שלה לכאורה עם נתן. על איך כמעט התייאשה מלמצוא אהבה עד שפגשה אותו. על איך הוא הופיע לדייט ומילא את בקשתה, לתרום לעמותה העוזרת לילדים עם צרכים מיוחדים בסך 400 שקל. על איך הוא כבש את ליבה ואחר כך הוא חשף בפניה שיש לו את “מחלת הנטינגטון”. האם היא הפקירה את אהובה? הו לא! היא הרי בחורה זהב.

לפי הפוסט ארגוב החליטה שהיא נשארת איתו לעד, מקסימה שכמותה. במקרה גם הוא תכנן להישאר איתה לעד ושלף טבעת. איזה טיימינג! אין כמו אהבה צעירה, באמת. אבל מי שחקר לעומק את הסאגה הרומנטית גילה כמה דברים שגם התחברו מבחינת “טיימינג” והתברר לאחר בדיקה שיזמנו ב“חורים ברשת”, אשר ממצאיה נחשפות כאן לראשונה, הם בכלל לא קיימים. 

אלא שמצטערים להפנות אצבע מאשימה למי שהרס לכל התמימים את האמונה ברומנטיקה היפה. הפרופילים של איילת ארגוב וגילי נתן פיקטיביים. באמצעות שרון שרגא, הבעלים של “שרגא איסוף מידע וחקירות” אנחנו מגלים כי אין בארץ אישה בשם איילת ארגוב שנולדה ב-25.12.88 (זה לפי התאריך שהיא פירסמה בפייסבוק). כמו כן, תמונת הקאבר “המקורית” של גילי נתן מועתקת מאתר איראני:

 וזה לא הכל. ארגוב הצטרפה לפייסבוק ב-22 באוקטובר, 2014, והעלתה מגוון תמונות שלה באותו יום. זה היה נראה מוזר כי נוטים לאסוף עם הזמן תמונות ולא בבת אחת להעמיס. הסטטוס של נתן על הפגישה ביניהם עלה יום לאחר ההצטרפות של אהובתו לפייסבוק. תיאום מופלא שכזה. הוא בכלל נולד ב-2014. לפי פייסבוק. מה שהופך אותו לחתן הצעיר בעולם כנראה. בחלק מהתמונות של גילי החתן לעתיד עונד טבעת נישואין. כמו כן, איילת כתבה באחת התמונות “אמא צילמה” ובפוסט אחר רשמה שאמא שלה נפטרה ביום שנולדה.

בחלק מהתמונות התחושה היא שארגוב אינה ישראלית בכלל. ובחלק לפעמים זה הרגיש שעשו פוטושופ. לזוג אין אף תמונה ביחד. אפילו אחת, והוא מופיע באחת התמונות עם דגל איראני. סיפור אהבה חוצה תרבויות ואויבים? בספק. בעקבות הפוסט הוויראלי שלה הוא העלה סטטוס המשך המפנה לאתר העמותה של המחלה. דבר מבורך בכל מקרה אבל למה להניח שאיש לא מכיר את המחלה? יש גוגל. היה נראה שמישהו מקדם משהו. כמו מה? אולי איזה שם של אולם חתונות שהיה מתגלה בעתיד או קמפיין ויראלי להעלאת מודעות על “הנטינגטון”, לכו תדעו.

ככה זה, כאשר משהו נראה טוב מדי הוא בדרך כלל לא אמיתי. למעשה, כבר בתגובות הרבות מגיבים רבים היו חשדניים, הטילו ספק והעלו ספקולציות. כמה מהם הלכו בעצמם ובדקו את הפרטים הקטנים בשני הפרופילים והעלו כמה טיעונים. אלה היו הדברים שפשוט גרמו לנו להרים גבה. 

אם זה נכון התחושה מאוד לא נוחה לנוכח הסיפור שסחף אינספור גולשים להקדיש דקה מזמנם ולהגיב בהתרגשות, לשתף ולהרגיש אהבה מהי. אלוהים, כמה מבאס. הקלות הבלתי נסבלת של השיתוף התגלתה שוב במלוא הדרה. אשכרה הזלתי דמעה בהתחלה. יאמר לזכות מי שעומד מאחורי זה, לפחות הועלתה מודעות למחלה ולנפלאות התרומה לנזקקים.

 

הצילום הראשון שהעלתה איילת ארגוב, מה-22 לאוקטובר 2014:

 

הצילום הראשון שהעלה גילי נתן ב-26 לאוקטובר 2014:

 שימקה מוראג שמה לב לדגל אירן:

האם זו טבעת נישואים על האצבע של גילי?

 

רנטה חן גלזר שמה לב לזה: “אמא צילמה”. כנראה שהיא חזרה לחיים בשביל המאורע. 

 

 

“הזוג” לא הגיב לפניות שלנו בפייסבוק להגיב בנושא.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן