הפאדיחה הכפולה של השחקנית שניסתה לתבוע את IMDB על חשיפת גילה

הסתכלו על השחקנית הנאה שבתמונות למעלה. בת כמה היא נראית לכם? השאלה הזו עמדה במרכזה של תביעה כנגד האתר IMDB וחברת האם שלו, חברת אמזון. IMDB, למי שלא מכיר, הוא אתר שמרכז מידע על תעשיית הקולנוע והטלוויזיה. לכל שחקן יש עמוד משלו עם כל הפרטים הידועים עליו: החל מעיר הלידה שלו ועד לרשימת הסרטים המלאה בהם הופיע. גם לג’וני הונאג השחקנית יש דף כזה, שחשף לעולם פרט שהיא העדיפה להסתיר: שנת הלידה שלה.

ב-2011 היא הגישה תביעה נגד IMDB, בטענה שגילוי הגיל שלה חשף אותה למקרים של אפליה על בסיס גיל. הפיצויים שהיא דרשה עמדו על מיליון דולר. ב-2013 טענותיה נדחו, אך היא החליטה לערער. כעת, בערעור, ג’וני נחשפה לפאדיחה נוספת: עורך הדין של IMDB חשף בפני כל העולם לא רק את הגיל הביולוגי שלה, אלא גם את העובדה כי היא שחקנית די כושלת.

במהלך הדיון המשפטי, עורך הדין עבר עם הונאג על טפסי המס שלה, והוכיח לה ולשופטים שהטענה שלה, לפיה נגרם לה נזק פוטנציאלי בשווי מיליון דולר, פשוט לא ריאלית. כך למשל, בשנת 2010 (לפני שהגישה את התביעה) היא הרוויחה ממשחק בין 1,000 ל-2,000 דולר בלבד. אם מורידים מהסכום הזה הוצאות נלוות (איפור, תספורות, נעליים וכו’) מגיעים לסכום מגוחך, כמעט אפסי. 

עיון ברשימת ההופעות של הונאג ב-IMDB חושף שהיא מופיעה בעיקר בתפקידים קטנים או כניצבת. כך למשל, בסדרת הטלוויזיה Back on Topps היא שיחקה “אישה אסייתית כועסת”, בסרט Hoodrats 2 היא שיחקה “נערת גטו מספר שלוש”, בסרט Z: A Zombie Musical היא שיחקה “דוורית זומבית” וגם בסרט Supermodel, שמצטלם בימים אלה, היא משחקת “צלמת אסייתית”.

בקיצור – קריירת המשחק שלה אף פעם לא באמת המריאה, ול-IMDB אין ממש קשר לזה. במהלך הדיון המשפטי אפילו הסוכן האישי שלה לא הצליח לספק הוכחות לכך שהיא הפסידה עבודות בגלל חשיפת הגיל שלה.

אם נהיה כנים, להונאג לא היו הרבה סיכויים נגד IMDB מלכתחילה. היא אישה אחת שמנסה להיאבק באתר ענקי, עם עורכי דין ממולחים. גם אם הטענות שלה היו מוצלחות יותר מ”לא רציתי שידעו בת כמה אני” סביר להניח שהיתה מפסידה. ובכל זאת, ההפסד הצורב שלה גרם לה לכל כך הרבה השפלות נוספות, שספק אם תנסה לתבוע עוד מישהו בעתיד, ובכל זאת אי אפשר שלא לחוש מעט אהדה עבור מישהי שנלחמת בטחנות הרוח של הזמן והאינטרנט גם יחד.

באשר לגילה – אתם מוזמנים להכנס ל-IMDB ולבדוק. הפרט המרשיע הזה עדיין שם:

דרך Techdirt. צילום שער: צילום מסך מהאתר הרשמי של הונאג

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן