כך ענה המוזיקאי אלן פרסונס כשרוג’ר ווטרס ביקש ממנו לא להופיע בישראל

הגבול בין אמנות ופוליטיקה תמיד היה דק, וישראל, למרבה הצער, עומדת פעמים רבות במוקד של מחאות אמנים. רוג’ר ווטרס, איש הפינק פלויד לשעבר, הפך בשנים האחרונות לאחד האמנים הבוטים ביותר ביחסם לישראל. ווטרס אמנם הופיע אצלנו ב-2006, אך מאז מסרב להגיע לכאן וקורא גם לאמנים אחרים להחרים את ישראל עד לתום הכיבוש.

המוזיקאי הבריטי אלן פרסונס מופיע היום (ג’) יחד עם להקתו, אלן פרסונס פרוג’קט, בהיכל הספורט יד אליהו. גם פרסונס, שעבד כטכנאי סאונד עם פינק פלויד בזמן שהם הקליטו את Dark Side of The Moon, קיבל ממיל מווטרס שקרא לו לבטל את ההופעה. “אני כותב לך כי אני רואה שיש לך תוכניות להופיע בתל-אביב בפברואר”, כתב לו ווטרס: “אני כותב כדי לבקש ממך לשקול לשנות את התוכניות האלה. אני יודע שאתה איש מוכשר ומתחשב, לכן אני מניח שאתה יודע על הכיבוש של העם הפלסטיני, כמו גם על קיומה של תנועה גדלה הקוראת להחרים ולהטיל סנקציות כנגד ההתנהגות הנצלנית של ממשלת ישראל”.

אלן קיבל את המכתב, ענה לווטרס שהוא לא מתכוון לשנות את דעתו וביקש להשאיר את ההתכתבות ביניהם פרטית. ווטרס לא נענה לבקשתו, ופרסם ביום שבת האחרון את המכתב שכתב לפרסונס בעמוד הפייסבוק שלו. ווטרס אמנם לא פרסם את התשובה שקיבל מפרסנוס (לבקשתו של האחרון), אך כן פרסם מכתב תגובה נוסף למוזיקה שהגיע לארץ. 

“אני מצטער שהחלטת, לפחות בינתיים, לעמוד יחד עם מיעוט האמנים והאקדמאים שעדיין תומכים במהלכים של ממשלת ישראל הנוכחית. עם זאת, אני מעוניין להמשיך את הדיאלוג ביננו”, הוא כתב שם: “[…] בהתעלמותך מהחרם, אתה מפנה את גבך לעם מוחלש שזקוק בדחיפות לתמיכה שלך. אבל אפילו בשעה זו, בבקשה תחשוב על זה שוב”. ווטרס צרף למכתב נתונים על מספר ההרוגים הפלסטינים במבצע “צוק איתן” כמו גם תמונה של משפחה פלסטינית שנפגעה במבצע. 

אתמול בלילה פרסונס, שכבר הגיע לישראל, החליט לחשוף את התגובה המקורית ששלח לווטרס. “הוא פרסם את שני המכתבים בפייסבוק שלו מבלי לתת לי הזדמנות להגן על הפרסום. בנסיבות אלה, החלטתי לשחרר את התגובה המקורית שלי (שהייתה במקור אישית), לציבור”.

“רוג’ר היקר”, הוא כתב: “אני מעריך את המכתב שלך והתשוקה שלך. עם זאת, אתה מדבר על פוליטיקה ואני בסך הכל אמן. אני יוצר מוזיקה, זה מה שאני עושה. לכולם – לא משנה איפה הם גרים, לאיזה דת הם מתפללים או מה האידיאולוגיה שלהם, יש את אותה זכות לשמוע את המוזיקה שלי אם הם בוחרים לעשות כך. מוזיקה לא יודעת גבולות, וכך גם אני”. 

הפוסט של פרסונס קיבל מעל 7,000 לייקים (לעומת כ-5,000 לפוסט של ווטרס). המעריצים הישראלים, לא משנה מאיזה קצה של הקשת הפוליטית הם מגיעים, וודאי מעריכים את התגובה הפשוטה והקולעת של המוזיקאי שיודע לשים את הפוליטיקה בצד ולהגיע לכל מקום בו יש לו קהל. זה כנראה לא ישכנע את ווטרס להפסיק לנסות לפנות לאמנים אחרים ולגרום להם להתרחק מישראל  – אבל זה כן ישכנע את מעריציו של פרסונס, שקנו כרטיסים להופעה שלו, שהם עשו את ההחלטה הנכונה. 

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן