מסתבר שחצי מה-DNA ברכבת התחתית בניו יורק לא שייך לאורגניזמים מזוהים

ביולוגים יודעים כבר זמן רב שבכל הנוגע לחיים בטבע רב הנסתר על הגלוי. אך כעת מחקר חדש חושף שגם ככל הנוגע לחיים בתוך הרכבת התחתית בניו יורק יש לנו עוד הרבה מה ללמוד. מחקר נרחב שניסה למפות את שיירי ה-DNA שנאספו מהרכבת התחתית גילה שחצי מה-DNA שנבדק אינו ניתן לשיוך. מה שאומר שהוא שייך ככל הנראה לבקטריות שהמדע עדיין לא מכיר.

החוקרים אספו דגימות DNA מספסלים, “קרוסלות” ומקלדות ב-466 תחנות רכבת שונות בניו יורק, והצליחו למפות 15,152 צורות חיים, שחצי מהן בקטריאליות. מאגר המידע העצום שנוצר מאפשר לחקור הקשרים חדשים, אך גם חושף מחדש את מה שמדענים יודעים כבר זמן רב: הידע של האנושות לגבי רצפי DNA מצומצם מאוד.

כך למשל, חלק מדגימות ה-DNA שנבדקו “הראו קשרים כוזבים לשד הטזמני, ליאק ההימלאי ולזבוב הפירות הים-תיכוני – כולם יצורים שמאוד לא סביר שאי פעם ביקרו ברכבת התחתית בניו-יורק”. לעיתים ההבדלים בין רצפי DNA של מינים וחיות שהמדע מכיר לבין כאלה שעדיין לא מופו זהים – ועל כן חלק גדול מהמידע שנאסף בניו-יורק שייך למינים שעדיין לא מוכרים למדע. זו גם הסיבה שלמרות שחלק מה-DNA שנמצא ברכבת התחתית שייך לאנתרקס החוקרים לא ממש מפחדים מהתפרצות המונית של המחלה המסוכנת.

בקיצור – גם באיזורים עירוניים הטבע יודע להזכיר לנו שאנחנו לא יודעים שום דבר. אם אתם רוצים לחטט קצת בנתונים הגנטיים שנחשפו במחקר, אתם מוזמנים לקפוץ למפה האינטראקטיבית שהכין ה-Wall Street Journal, שתאפשר לכם בין השאר לראות באיזה תחנות רכבת נמצא DNA של גבינה שוויצרית. שעות של הנאה!

דרך Gizmodo | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן