מנהל בית ספר אחד יזם רעיון מעולה לגמול את הצעירים מהאהבה החזקה ביותר

כולנו יודעים שחברו הטוב של האדם הוא הסמרטפון, בכל זאת, מי עוד יהיה שם עבורנו תמיד? אבל אדם אחד אמיץ לב החליט לקרוא תיגר על ההתמכרות הטכנולוגית בקרב צעירים והכריז על שבוע “נטול דיגיטל”, בו הורים וילדיהם ינטשו את הסמרטפונים ואייפדים וילמדו לתקשר אחד עם השני. כן, הדבר הזה שעשינו לפני שדיברנו בעיקר עם המכשיר.

מרטין סקוט, המנהל הראשי של בית הספר “אולד הול” בוולינגטון, בריטניה, יזם את הרעיון בטענה שתלמידים רבים מתקשים לקרוא ולהבין שפת גוף והבעות פנים והוא רוצה שישבו אחד עם השני וישחקו קלפים. רק שיביטו אחד לעיני השני ויזכרו איך בני תמותה תיקשרו ביניהם לפני שהאייפד נולד.

ללא ספק, האיש עלה על משהו. אנחנו פחות ופחות שמים לב לאנשים מולנו ומעבר לכך שהניתוק פוגע ומפגין חוסר כבוד, הוא גורם לנו להיות פחות רגישים וקשובים. אנשים עונים לנו “אני איתך” אבל הם איתנו פלוס הסמרטפון ולא באמת נמצאים איתנו כפי שהיה יכול להיות. מצב זה הופך את התקשורת בינינו למקוטעת, חלקית ושבורה.

“שבוע ניקוי דיגיטלי”, סקוט

בינתיים בבית הספר, כשהתלמידים יוצאים לטיול כיתתי הם משאירים מאחור את הגאדג’טים. קשה ככל שיהיה. כמובן, לכו תוכיחו שלא הצצתם באייפד כשאתם בבית אבל עדיין רעיון נחמד. השיטה החינוכית הזו מבוססת על אמון הדדי אבל קצת נאיבי לחשוב שביכולתה באמת להשפיע על הצעירים הסקרנים. בכל זאת, אם מדובר בהתמכרות אז למה שיפסיקו?

אמנם, סקוט בעד תוכנית הניקוי הדיגיטלי אבל מדובר בבית הספר הנעזר בכלים טכנולוגיים במהלך השיעורים, בהם לומדים בני 4-11. מלמדים שם שיעורים במחשבים ולא מנסים להתכחש לחשיבות הטכנולוגיה.

כנראה מדובר באיש נוסטלגי, כזה שרוצה שילדים יחזרו לשחק אחד עם השני, יקראו ספרים, ישוחחו ויהיו שוב ילדים של פעם לפני שכל מה שעניין אותם זה לצייץ, להעלות סטטוס ולעשות סלפי. המשפחות עצמן בעד ומציעות לשכור קוטג’ים בהם לא תמצאו חיבור אינטרנטי. 

נשמע לי כמו סיוט חי לחיות אפילו דקה ללא אינטרנט אבל היי, אני בעד.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן