המשטרה עלתה על שיטה מבריקה לגלות אם השכנים שלכם מגדלים חממות מריחואנה לא חוקיות

הנה מידע שאולי יפחיד אזרחים ישראלים שגרים באיזורים הרריים ומגדלים בסתר קנאביס, במיוחד לאור הסערה המתקרבת שצפויה, על פי התחזיות לפחות, לשאת איתה כמויות נאות של שלג. משטרת הולנד חשפה את השיטה הסופר-פשוטה שלה לזהות חממות מריחואנה לא חוקיות שממוקמות לעיתים קרובות בבתי מגורים: היא פשוט בוחנת את השלג.

בשבוע שעבר פירסמה המשטרה ההולנדית את התמונה הזו: גג רעפים מושלג ברובו, מלבד איזור אחד בו השלג נמס והרעפים בוהקים באדום. השוטרים, שכבר מנוסים באיתור בתי גידול לא חוקיים, הבינו מיד מה זה אומר, השיגו צו בית משפט ומצאו בתוך הבית הזה חממה לא חוקית.

כדי לגדל קנאביס בתנאים אידיאליים צריך לדאוג לספק לצמח טמפרטורה גבוהה, ולכן צריך להקים חממה ביתית. בארצות מושלגות החום המלאכותי הזה מסלק את כל השלג מהסביבה – וכך ניתן להבחין בבתים חשודים גם בעין בלתי מזויינת. ארצות אחרות משתמשות בטכניקות קצת יותר מתוחכמות שמבוססות על אותו רעיון. כך למשל, משטרת בריטניה משתמשת בגלאי חום שמותקנים על מסוקים משטרתיים כדי לזהות חממות כאלה באיזורי מגורים. 

ממשלת הולנד עושה מאמצים כבדים כדי לנסות ולפקח על גידול וצריכת המריחואנה במדינה. המריחואנה אמנם חוקית שם, אך רק בכמויות מסויימות: לכל אזרח מותר לגדל עד חמישה צמחי קנאביס ולהחזיק לא יותר מחמישה גרם של מריחאונה בכל רגע נתון. חממות גידול לא מורשות הן עדיין לא חוקיות. 

כדי להילחם בתופעה, משטרת הולנד קראה לאזרחים לשים עין, ולדווח על כל “גג רעפים” חשוד. לכו תדעו, אולי שותים שם בפנים חשיש. 

דרך Washington Post | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן