10 אפליקציות ניידות יפהפיות שמשנות את חוקי הממשק

מתי היתה הפעם האחרונה בה הסמרטפון שלכם ריגש אתכם? כולנו זוכרים את הפעם הראשונה בה התנסנו במסכי מולטי-מגע, או בהתרגשות שחיממה לנו את הגוף אחרי החזיר הראשון שהורדנו ב-Angry Birds, אך מאז הימים העליזים האלה די התרגלנו. המסכים היפיפיים של האייפונים, הגלקסים והנקסוסים של היום כבר הפכו לבלתי נראים בפני רוב המשתמשים, שמפעילים כל יום את אותן 2-3 אפליקציות קבועות (פייסבוק, וואטסאפ וטלפון) וזהו.

למה שלא תחזירו לחייכם את הריגוש הזה? חנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל מלאות באפליקציות מהממות שיחזירו לכם את הרגש לחווית השימוש. הבעיה היא שהן מוסתרות בין עשרות אלפי אפליקציות מכוערות ומעצבנות, שאולי כבר הוציאו לכם את החשק. 

לנוחיותכם – הנה 10 אפליקציות עם עיצוב וחווית משתמש יוצאות מהכלל שאתם פשוט חייבים לראות ולנסות. היו מוכנים להתרגש שוב. 

קורס פיתוח אפליקציות ב-HackerU: מלגה עד 10,000 שקל למתאימים (מודעה)

1. Wire

כולנו מתכתבים כל היום בווטסאפ, אבל בואו נודה באמת: ווטסאפ זו אפליקציה ממש אבל ממש מכוערת. Wire היא אפליקצית מסרים מידיים שאשכרה שכרה מעצבים בזמן הפיתוח – והתוצאה מרהיבה: אלמנטים גרפיים כמו תמונות וסרטונים משתלבים בצורה טבעית בצ”אט, תמונות אישיות מופיעות ברקע, אייקונים צבעוניים מסמנים על כל מיני פעולות. אפילו האמוג’י של הקקי לא יכול להרוס את החגיגה הזו.

הבעיה היחידה: אין יותר מדי ישראלים ב-Wire, ותצטרכו לעשות סיבוב שכנועים כדי לגרור את החברים שלכם מחוץ לווטסאפ אל התחליף המהמם הזה.

להורדה בחינם: אייפון| אנדרואיד

 

2. Peek Calander

מה יכול להיות כל כך יפה באפליקצית יומן? אפליקציות לוחות השנה הן בדרך כלל האיזורים הכי אפורים ומשעממים בסמארטפון שלכם, והנה אחת שמסתכלת על הזמן שלכם קצת אחר: Peek Calander נותן דגש לפונטים גדולים וצבעים חמים, ומאפשר לכם לראות את הפגישות שלכם בצורה יפה מאי פעם. יש אפילו אפקט קיפול מגניב כש”פותחים” את הימים הבאים בשבוע, ואפשר “להצליל” את המסך בעזרת היד כדי לראות את השעה. 

הרעיון העיצובי של האפליקציה הוא להציף את כל המידע הנחוץ בצורה מספיק פשוטה וברורה, עד שיספיק לכם רק מבט אחד במסך כדי להבין איפה אתם צריכים להיות ומתי. תשוו את זה לרשימות האירועים האינסופיות של אפליקציות היומן הדיפולטיות של אפל וגוגל, ותודו שזה רעיון לא רע. העיצוב החלק והביצועים המצויינים גורמים לחזון הזה לקום לתחייה על המסך. שווה.

להורדה לאייפון בעלות 10.90 שקלים

3. Clear

כמו לוחות שנה, גם אפליקציות To Do בדרך כלל אפורות, משעממות וממש לא מזמינות, וכמו במקרה לוחות השנה זה די חבל. אפליקציות המשימות האלה יכולות לעזור לכולם להיות יותר יעילים בעבודה ובחיים האישיים – אבל קשה להיות יעילים כשהעיצוב כל כך מבאס. Clear עושה שימוש מעולה בגוונים של צבעים כדי ליצור לוחות משימות מזמינים ומגניבים. פשוט תענוג להסתכל על רשימות המטלות האלה. 

גם המחיר סביר יחסית לאפליקציות To Do אחרות: 6.90 שקלים. זמין לאייפון בלבד.

4. Miranda

אין יותר מדי דברים סקסיים בשעונים עולמיים, אבל Miranda, אפליקציה לבדיקת השעה בערים שונות בעולם והמרת זמנים, עושה את מה שהיא עושה בצורה שהיא מצד אחד מינימליסטית ומצד שני יפהפיה: גלגלת וירטואלית בצד המסך מאפשרת “לסובב” את השעון לכל שעה רצוייה, ולראות את כל השעונים האחרים משתנים בהתאם. כך תוכלו לדעת מה השעה בארץ כשבארצות הברית תשע בבוקר, ולא לפספס עוד שיחות מלקוחות בחו”ל. זה לא נראה מדהים בצילומי מסך, אבל ברגע שתנסו את הממשק הכל כך פשוט וכל כך יעיל הזה תתאהבו. ותתחילו להתעניין פתאום מה השעה בקונגו. מנסיון. 

עוד טריק נחמד שהאפליקציה הזו יודעת לעשות היא להציג את מפת העולם כשהמסך נטוי על צידו, ולהראות עליה את “קו היום” שמראה לכם באיזה ערים יום ובאיזה לילה – הכל באותה שפה גרפית מינימליסטית ומדוייקת של השעון העולמי. חינם ומגניב, זמין לאייפון בלבד. 

5. Daily Routine

אין כלי יפה יותר לנהל בו את שיגרת היומיום מאשר Daily Routine, שמחלק את היום שלכם לבלוקים צבעוניים שמראים לכם את השגרה שלכם ועוזרים לכם לשמור עליה. כשאתם הולכים לאיבוד בשעון תמיד תוכלו להציץ ולראות אם אתם כבר חורגים מזמן העבודה, כמה רחוקה ארוחת הצהריים, מתי הזמן לכוס הקפה הבאה ועוד.

ה-set up הראשוני יכול להיות קצת מעיק, אבל אחרי שתלמדו את האפליקציה את שגרת היום שלכם היא תציג אותו בפניכם בצורה הכי צבעונית ומזמינה שאפשר לדמיין. עכשיו רק להצליח לעמוד בלוח הזמנים. 

האפליקציה זמינה כיום רק לאייפון, אך המפתחים מבטיחים גם גירסת אנדרואיד בהמשך השנה. 3.50 שקלים והיא שלכם

6. Moves

אפליקצית ניטור התנועה Moves תלך אתכם לכל מקום, ותסכם בשבילכם את סך כל הצעדים שעשיתם. היא עושה זו בצורה מרהיבה, על ידי בניית טיימליין מגניב שמסדר לכם את כל היום על פי המקומות שביליתם בהם, המרחק ביניהם ואיך עברתם אותו (הליכה, אופניים, ריצה, נסיעה וכו’). 

בפעם הראשונה שמסתכלים על המידע ש-Moves אוספת מתקבלת תמונה די מלחיצה. מסתבר שהסמרטפון שלנו באמת יודע איפה היינו! אך כשמתרגלים לרעיון, היא הופכת יעילה מאוד וגם מצויינת לכושר: כל פעם שתשברו את שיא הצעדים שלכם האפליקציה תדאג לשלוח לכם תזכורת על כך. 

להורדה בחינם: אנדרואיד | אייפון

7. Tunable

Tunable היא אפליקציה שמגדירה את עצמה כ”ארגז הכלים למוזיקאי”. היא כוללת כלים רבים שיעזרו לכם לשמור על הטונים הנכונים בנגינה ובשירה – הכל בעזרת ממשק יפהפה שממחיז את המוזיקה בצורה נהדרת. שווה לאנשים שהם עדיין לא מוזיקאים – סביר להניח שאחרי שתשחקו איתה כמה דקות תרשמו את עצמכם לחוג גיטרה.

לרכישה באנדרואיד (3.60 שקלים) | לרכישה באייפון (10.90 שקלים)

8. UNIQLO

להתעורר זה מבאס – אבל אם כבר חייבים, אפשר לפחות לעשות את זה נעים יותר. UNIQLO הוא שעון מעורר חכם, שיעיר אתכם עם מוזיקה ייחודית שמתאימה לשעה, ליום ולמזג האוויר בחוץ, וגם יציג אייקונים ברורים שתוכלו לזהות אפילו תוך כדי שינה ולהסיק מהם איך יראה היום שלכם.

זה כל כך פשוט וכל כך מגניב שפלא שלא חשבו על זה קודם.

להורדה בחינם: אייפון | אנדרואיד

9. CamMe

מתביישים לקנות מקל סלפי אבל לא רוצים לוותר על תמונות מהממות מרחוק? CamMe היא דוגמה נהדרת לעיצוב אפליקציה למסכי מגע שכלל לא משתמשת במסך המגע, אלא במחוות גוף שנקלטות על ידי המצלמה. הרעיון פשוט: מכיוון שזה בלתי אפשרי לצלם סלפי מרחוק (אלא אם כן יש לכם מראש מקל סלפי או שלט), האפליקציה הזו יודעת לזהות את כף היד שלכם. כשאתם מתרחקים כמה צעדים מהסמארפון, פותחים את היד ואז סוגרים את האצבעות – היא תצלם סלפי מבלי שתצטרכו עזרה של שום מקל.

גם מעבר לטריק הנחמד הזה העיצוב שלה מינימליסטי ומדוייק – וכנראה אחרי שתשמשו בה תרצו להגיד תודה רבה למאמי שלימדה אתכם ת’סלפי.

להורדה בחינם לאייפון

10. Monument Valley

ולסיום משהו אחר לגמרי: משחק. אבל משחק שיגרום לכם לעצור את הנשימה מרוב שהוא יפה. Monument Valley הוא משחק הרפתקאות קליל שכל עיצובו מושפע מהציורים הפסיכדליים ומעוותי הפרספקטיבה של אשר. בכל שלב תצטרכו להוביל את הנסיכה אידה לנקודת הסיום על ידי שינוי “זווית המצלמה” ופתיחת שבילים חדשים שלא באמת אפשריים במציאות אבל בהחלט עובדים כשמדובר בציור דו-ממדי.

המשחק הזה יעשה נעים גם ללא גיימרים שבכם: הוא קל מספיק ומרגיש כמו חוויית זן הרבה יותר מאשר משהו מלחיץ או מתסכל. והוא כל כך יפה. כל כך. 

להורדה (בעלות 13.90 שקלים): אייפון | אנדרואיד

קורס פיתוח אפליקציות ב-HackerU: מלגה עד 10,000 שקל למתאימים. לפרטים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן