למה גוגל מפתחת עור אנושי מלאכותי?

עמוק עמוק בתוך הקמפוס של גוגל, עובדים מדענים על פיתוחים חדשים שממש לא קשורים למנוע החיפוש של החברה. Google X הוא שמו של המתקן הסופר-סודי של החברה, בו היא מפתחת פיתוחים טכנולוגים חדשים שעדיין לא מוכנים לאור הזרקורים. שם פותח ה-Google Glass, המכוניות ללא נהג של החברה ועוד פרוייקטים נוספים רבים – חלקם נחשפו לציבור וחלקם נשארו קרוב לחזה של מנהלי גוגל.

אחד הפיתוחים שמעסיק בימים אלה את מהנדסי החברה הוא צמיד חכם, שיוכל על פי החזון לזהות תאים סרטניים. הפרוייקט, שהוצג לראשונה ב-2014, עובד על חלקיקים קטנים שיוכנסו לגוף (ככל הנראה על ידי בליעת גלולה), יוכלו לזהות תאים סרטניים ולשדר את הממצאים לצמיד שיתריע שהגיע הזמן לקבוע תור לרופא.

היישום המעשי של הפיתוח הזה עוד רחוק, אך אנדרו קונארד, המדען שעומד בראש מעבדת מדעי החיים של החברה, טוען שהם מתקדמים בפיתוח “בקצב טוב”. במסגרת המחקר החלו המהנדסים לייצר עור מלאכותי, במטרה לאפשר להם לוודא שהחלקיקים עושים את העבודה שלהם בסביבה שמזכירה כמה שיותר את גוף האדם.

“כשהכנו את הידיים האלה, היה לנו ברור שהן צריכות להיות עשויות מחומרים שמתנהגים בדיוק כמו עור”, הוא אמר. המדענים יצרו כמה ווריאציות של העור המלאכותי, בצבעים ובעוביים שונים, כדי לראות אם סוגים שונים של עור ישפיעו על פעולות החלקיקים והצמיד. 

לא ברור מתי, אם בכלל, ייצא המכשיר מזהה הסרטן של גוגל – אך יפה לראות איך אחת החברות הגדולות בעולם חושפת את העובדה שהיא עובדת גם על פיתוחים שלא בהכרח יובילו לה לרווח מיידי, אלא נועדו לטובת הכלל. “Do No Evil”, המוטו של החברה, אולי לא תמיד מתחבר לצעדים שהיא עושה, אבל לפחות כרגע נראה שקונארד והצוות שלו בדרך הנכונה. 

דרך Daily Dot

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן