החתול הביישן בעולם נתפס לראשונה בעדשה באור יום

את החתול המוזהב האפריקני (African Golden Cat) לא תמצאו ביום אימוץ, וגם אם תחפשו כל היום אין לכם סיכוי לאתר סרטונים חמודים שלו ביוטיוב. חיית הטרף הזו, שחיה ביערות גשם במערב ובמרכז אפריקה, נחשבת לחתול הביישן ביותר בעולם – ועד עתה אף מדען לא הצליח לתעד אותו בווידאו. 

החוקרים הופתעו מאוד לגלות את בעל החיים הזה מגיח מבין הסלעים

החתול הזה מהיר וחשאי מאוד, וככל הנראה חי לבד כך שקשה מאוד לביולוגים לאתר אותו וללמוד על התנהגותו. רק לפני ימים אחדים פורסם סרטון ראשון בכיכובו, שצולם באמצעות מצלמה אוטומטית שהוצבה בפאק הלאומי קיבאלה שבאוגנדה.

בסרטון הקצר, החתול המוזהב מנסה לצוד קופים שמתפננים להם על גזע עץ, ולאחר מכן מנסה לעשות זאת על ענפי עץ אחר.

“זו הצצה נדירה ומרגשת לעולם של החתול המרתק הזה”, אמר דיוויד מילס, חוקר שנרגש לראות את התיעוד הנדיר: היום אנחנו יודעים הרבה יותר על החתולים האלה ממה שידענו לפני כמה שנים, אבל עדיין איננו יודעים הרבה על ההתנהגות שלהם”.

מה שכן ידעו החוקרים, זה שלקופים שחיים בשמורה יש דרך להתריע זה את זה כאשר החתול בסביבה – והסרטון הזה, שמציג את החתול מזנק במהירות בלתי נתפשת וכמעט מצליח לחסל כך את אחד הקופים, עזר לחוקרים להבין למה הקופים כל כך מפחדים מהם. 

מוקדם לדעת מתי תהיה הפעם הבאה בה החתול המוזהב יחליט להראות את פרצופו למצלמה. עד אז זה מה שיש לנו. מעניין אם יש לו סיכוי להתחרות בפופולריות של גראמפי קט. 

דרך Daily Mail | תמונה דרך וויקמדיה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן