נערה נפרדה מהעולם לאחר שהוריה גילו מידע מביך בהיסטוריית הגלישה שלה

אין מנוס מהמסקנה שהחיים שלנו מזמן כבר און ליין, וקשה להורים יותר מבעבר לפקח על ילדיהם. כמו מבוגרים, גם נערים ונערות יכולים לגשת למידע ללא הגבלה ברשת ולעתים השאלה היחידה היא איך ההורים מתמודדים עם העובדה הזו. אחת הפרשות הקשות בהקשר זה לאחרונה מעוררת דיון ציבורי ברוסיה. הטרגדיה הזו הסתיימה במוות כאשר נערה בת 12 קיפחה את חייה לאחר שהוריה חשפו שהיא ביקרה אתרי פורנו.

ראו גם: עוד צעירה התאבדה בגלל בריונות רשת

הנערה הצעירה, דאשה, קפצה מהקומה ה-14 בדירת המשפחה בסנט פטרסבורג לאחר שהוריה גילו בהיסטוריית הגלישה של המחשב שלה ביקורים באתרי פורנו. דקות ספורות לאחר ויכוח סוער עם ההורים, דאשה החליטה לקפוץ מהחלון אל מותה.

אי אפשר שלא לתהות איך הטרגדיה יכולה הייתה להימנע, אפילו בקלות. המשטרה לא שוללת את האופציה של הגשת כתב אישום נגד ההורים על “יצירת מצב שאיפשר ודירבן התאבדות”. לאחר מותה ההורים אף מצאו בנייד שלה הודעות מחברים “בעלות אופי מיני”.

הסיפור הקשה הצית דיון אונליין והרבה מגיבים האשימו את ההורים בכך שבתם קפצה למותה. לטענתם, אילו לא רבו איתה ולא התווכחו אלא דיברו איתה בנועם ובעדינות זה לא היה מסתיים כך. הם טוענים שההורים לא התנהלו באחריות או ברגישות ובגללם איבדו את היקר להם מכל. “אני יכול רק לדמיין מה אמרו לילדה המסכנה”, כתב אחד המגיבים, “הם היו צריכים לדבר איתה בעדינות. זה מצב כל כך רגיש”.

אחרים מאשימים את אתרי הפורנו המאפשרים גישה קלה במקום להחמיר את הכניסה אליהם. הקלות הבלתי נסבלת של כניסה לאתרים שונים ומשונים היא בעיה נפוצה ובקלות צעירים גם עוקפים אותה. במקרה הזה, זה פחות ה”מה” אלא ה”איך”. גם אם הנערה ביקרה באתר אין זה מצדיק ריב כל כך נוראי, כזה שגרם לנערה הזו להעדיף למות מאשר לחיות. הורים לא יודעים מה סף הרגישות של ילדיהם ולא יכולים לצפות את התנהגותם.

העובדה היא שהנערה לא הייתה יכולה להתמודד עם הוריה בעקבות הגילוי, ואפשר היה בהחלט למנוע את הטרגדיה. הורים חייבים לקחת אחריות על הריבים שנוצרים ולברור אותם היטב מאחר והנערה במקרה הזה הייתה רק בת 12. אין זה מצב שאמורים לריב עליו אלא לדון בו. אין מקום לתת לנערה לחוש בושה על סקרנות טבעית של בני גילה. נכון, לא לזה פיללו אבל מתברר שקשה מאוד לקלוט את תגובת הצד השני. הנערה הגדירה מחדש את המונח “למות מבושה” ובדיעבד, כמה מיותר.

דרך The Daily Dot. תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן