חתולים מתפוצצים הוא הקמפיין הכי פופולרי אי פעם בקיקסטארטר

Exploding Kittens הוא משחק קלפים על חתולים מתפוצצים. היוצרים שלו מגדירים אותו כ”גירסה אסטרטגית מאוד ומבוססת חתולים של רולטה רוסית”. יש בו קלפים נהדרים כמו “חתול שמן לובש ביקיני”, “חתול טאקו”, “חתול מקיא קשת” ועוד – והוא הצליח להפוך לפני כמה ימים לקמפיין מימון המון הכי פופולרי אי פעם ב-Kickstarter.

כאשר עלה הקמפיין לקיקסטארטר לפני כמה שבועות, הוא הפך במהרה לתופעה. היעד המקורי לגיוס, 10,000 דולרים, הושלם תוך 20 דקות בלבד – והגולשים המשיכו לתמוך ולשלם. נכון לכתיבת שורות אלה, המשחק הצליח לגייס 5,028,091 דולרים בעזרתם האדיבה של יותר מ-127,000 גולשים.

וכך, למרות שפרוייקטים אחרים הצליחו להכניס יותר כסף בעזרת קיקסטארטר (מחזיקת השיא היא הצידנית המשוכללת COOLEST שגייסה יותר מ-13 מיליון דולר) – החתולים המתפוצצים הוא הפרוייקט הפופולרי ביותר, עם מספר התומכים הגדול ביותר.

איך הופכים משחק קלפים שעל פניו נשמע די מטופש ללהיט הכי גדול בהיסטוריה של פלטפורמת מימון ההמונים המצליחה בעולם? ובכן, לא מזיק להיות יוצר קומיקס מוערך. מתיו אינמן, אחד מיוצרי המשחק (וגם זה שמקריין את סרטון הגיוס) הוא גם היוצר של קומיקס הרשת הפופולרי The Oatmeal. עם מאות אלפי קוראים, לחתולים המתפוצצים היתה פלטפורמת פרסום שכבר הקפיצה את הפרויקט שלהם למקום טוב מאוד בפיסגה.

גם תשומת הלב הוויראלית, מצד שלל אתרים שמיהרו לכתוב על “המשחק המוזר ששובר את קיקסטארטר” לא הזיקו. ככה זה הרי עובד בגיוס ההמונים: ככל שמוצר הופך לפופולרי יותר, כך גוברים סיכוייו להמשיך ולהגדיל את הפופולריות שלו עד לתום מועד הגיוס. זו שרשרת שלא נגמרת – וזו גם הסיבה שסביר להניח שתזרים המזומנים של המשחק הזה לא ידעך עד למועד הסיום של המימון, ב-20.2. לא יהיה מפתיע אם הוא יצליח בסופו של דבר לגייס יותר כסף מאותה צידנית מיתולוגית.

ויש גם את העניין הפעוט: לחובבי המשחקים, Exploding Kittens נראה אחלה משחק. ב-20 דולרים לחפיסת הקלפים הבסיסית או 35 דולרים לחבילה ה”לא בטוחה בעבודה” (שכוללת קלפים מופרעים יותר ומומלצת לבני 30 ומעלה), הסיכון לא גדול מדי – ולא פלא שכל כך הרבה אנשים קפצו על העגלה כדי לראות על מה המהומה.

למרבה הצער, הצלחתו של משחק הקלפים החמוד הזה לא בהכרח אומרת שלכל אחד מאתנו יש סיכוי זהה לעשות כל כך הרבה כסף. גם אם יהיה לכם רעיון הרבה יותר מוצלח למשחק קלפים – כל עוד אין לכם את המוניטין של The Oatmeal ואת המזל בפרסום הוויראלי סביר להניח שתתקשו לעבור את רף הגיוס הראשוני שתציבו לעצמכם. מצד שני, תראו, חתול מתפוצץ! 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן