הכירו את הברבי השחורה שהביסה בארצה את הבובה הבלונדינית

גבירותיי ורבותיי, אנחנו חיים בזמנים טובים, זמנים טובים מאוד. חברת “מטאל” שעומדת מאחורי מותג בובות הברבי בעלות הפרופורציות המגוחכות עשתה הון במשך עשורים מהנחלת תפישות גוף מעוותות לבנות אומללות, אך לאחרונה היא סובלת מירידה בהכנסות. למעשה, “מטאל” נקלעה למשבר רציני נתח השוק של ברבי יעבור דיאטה ניכרת על אף ה-90-30-90 שלה.

המחשה לכוח של פוטושופ: איך אישה “רגילה” הופכת לבובת ברבי ב-37 שניות

מספר סיבות אחראיות לירידה במכירות ברבי זו השנה השלישית. אחת מהן היא בובות “פרוזן” של דיסני שהצליחו מאוד. בשנת 2014 מכירות ברבי צנחו ב-16 אחוז. פעם הבובה הייתה אטרקציה לוהטת בקרב בנות בגילאים 3-9 וכעת היא קורצת בעיקר לבנות בגילאים 3-6. מנכ”ל החברה נאלץ לעזוב את תפקידו בצל המשבר. ברבי תיאלץ להיאבק על הרלבנטיות שלה ולהתפתח ברוח הזמן.

היינו שמחים לדעת שהסיבות למשבר נעוצות בכך שמדובר בבובה תלושה מהמציאות ומציגה מודל גוף בלתי אפשרי אבל התמונה מורכבת מזו. מה שבטוח, ב-2015 זה נראה לא הגיוני להמשיך לצרוך בובה כה מגמתית המעודד בעיקר אידיאל יופי של בחורה לבנה, בלונדינית ותכולת עיניים. ומכאן לא קשה להבין איך נוצר צורך בשוק אותו כמה אנשים בעלי יוזמה וחזון ממלאים.

אחד האנשים הללו הוא טאופיק טוקויה, 43, מניגריה שלאחר שניסה למצוא בכל ארצו בובה שחורה ונאווה לאחיינית שלו ולא מצא החליט ליזום בובה משלו. ב-2007 הוא יצר את הבובה לראשונה אבל רק בזמן האחרון נראה שהיא תפסה תאוצה ועלתה לכותרות ומכאן המכירות רק צפויות לעלות.

הבובות השחורות נותנות פייט אמיתי לכוח הלבן בניגריה ואף נמכרות יותר מבובות הברבי הבלונדיניות. מבחינת משקל, שתי הבובות רזות מאוד וללא ספק היה נחמד אילו פיתחה האלטרנטיבה בובות בכל המשקלים אבל לפחות מדובר בבובה שבנות ניגריה יכולות להזדהות איתה מבחינת גוון עור.

ליין הבובות הניגרי מכונה Queens of Africa והן מבוססות על השבטים הגדולים ומעודדות פמיניזם, כוח נשי, אחווה, שלום וסובלנות ולא התאמת בגדים וחלומות על איזה קן שיבוא ויבנה איתה בית. כעת המכירות עומדות על 9000 יחידות בחודש והיא נמכרת גם באירופה, ארצות הברית וברזיל.

“משימתי הוא להפוך את הבובות לסמל לשלום, אמונה וביטחון בלקדם את היסטוריה אפריקנית, תרבות ואופנה”, אמר טוקויה הגאה שבהחלט יזם מהפכה לא קטנה.

דרך Mail Online ,Fortune 

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן