כריש מגהמאות’ נדיר במיוחד שנסחף לחוף גורם לביולוגים ימיים התרגשות עזה

כריש נדיר ממין Megamouth נסחף אתמול לחופי הפיליפינים, והפתיע לא מעט ביולוגים ימיים. הכריש הזה, שהתגלה לראשונה ב-1976, נחשב לאחד הכרישים הנדירים והחמקמקים ביותר בעולם. עד כה, נרשמו רק 60 מפגשים מתועדים בין בני אדם למין סוג הספציפי הזה של הכרישים. 

אפשר לנחש על פי השם שמה שמיוחד בכריש הזה הוא הפה העצום שלו. כמו לוויתנים, הכריש הזה מקבל את התזונה שלו בקלות: הוא פשוט שוחה, והפה שלו שואב את כל הפלנקטון שהוא זקוק כדי להתקיים. מדענים מאמינים שהפה הזה גם כולל בתוכו חומר ביולוגי שמסוגל להאיר בתנאי ראייה חשוכים, וכך למשוך לתוכו דגים כדי להצליח לצוד גם בתנאים קשים.

עד כה, רוב המפגשים עם הכרישים האלה נעשו על ידי סירות דיג שבטעות העלו ברשת שלהן את היצורים הנדירים, בעיקר בסביבות יפן, הפיליפינים וטאיוואן. 

כריש פרהיסטורי נדיר התגלה בחופי אוסטרליה

כרגע רב הנסתר על הגלוי בנוגע לחיות האלה. העובדה שהם כל כך נדירים אומרת שלמדענים לא היו הרבה הזדמנויות לבחון אותם. “יש תעלומה שלמה שסובבת אותם, וזה מזכיר לנו עד כמה עוד יש לנו ללמוד בנוגע לטבע”, כתב הביולוג הימי כריסטופר בירד בבלוג שלו. בירד גם כותב שלדעתו חוסר הידע וההכרה שלנו עם הזן הזה עובדת, בסופו של דבר, לטובתו: “חוסר הידיעה מונע ממידע לגבי מקומות המחייה שלו להגיע לידיים של אנשים שירצו לנצל אותו לרגע כדי להכין בורגרים Megamouth”. 

דרך Quartz

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן