השאלה היחידה שצריך לשאול את בן/בת הזוג שלך

זוגיות אינה דבר קל או פשוט. בני זוג עוברים בין תקופות הפכפות, ריבים, טריקות דלת ומשברים המאתגרים את כל ה”ביחד” הזה. כשאנחנו מביטים סביבנו אנחנו עדים לכך שלא מעט מחברינו הנשואים התגרשו ולפעמים זה מרגיש כאילו בכלל לא היו אותות מקדימים. אבל מתברר שאם מושיבים זוגות לשיחה צפופה, יותר נכון, למחקר קטן, ויודעים לשאול את השאלות הנכונות האמת על טיב הקשר, עמידותו וחוסנו יכולה להתגלות מהר מאוד.

ראו גם: חוקרים מצאו מרכיב מפתח מפתיע לזוגיות מאושרת

מי שיכולה לספר לכם על השאלה האחת שיכולה להבהיר הכל היא מרינה אדשד, מחברת הספר “דולרים וסקס: איך הכלכלה משפיעה על סקס ואהבה”. השאלה הפשוטה שמומלץ לשאול למרות שהיא ממש אבל ממש מבהילה היא: “אם לא היינו ביחד האם אתה חושב שהיית מאושר יותר?”. שתיקה רועמת. לב דופק. אגלי זיעה מטפטפים על הרצפה.

התשובה עלולה להיות כל מה שפחדתם לשמוע: “כן”.

אתם עשויים לחשוב שאתם יודעים את התשובה של בן או בת הזוג אבל לפי המחקר “נישואין, גירושין ומידע א-סימטרי”, כנראה שאין לכם באמת מושג ואתם רחוקים מהאמת. אם כך הדבר, המצב שלכם לא מבשר טובות בכלל ואתם מעמידים את הקשר שלכם בסכנה.

בשנות השמונים, ה-“National Survey of Families and Households” ביצעו מחקר וביקשו מ- 4,000 זוגות נשואים לענות בנפרד על שתי שאלות. האחת הייתה לדרג מ”ממש רע” ל”ממש טוב” איך מפלס האושר שלהם ישתנה אם הם היו עלולים להיפרד. השאלה השנייה הייתה לדרג אותו דבר את מפלס האושר של בני/בנות הזוג אם היו עלולים להיפרד.

כעבור שש שנים החוקרים שבו לבדוק אם הזוגות היו עדיין נשואים.

החוקרים ליאורה פרידברג וסטיבן סטון, מאוניברסיטת וירג’יניה, גילוי כי מי שענה שהוא חושב שמצבו לא יהיה נורא יותר בלי בן או בת הזוג התגרש. יותר מכך, מי שהפריז לגבי אושרו של בן או בת הזוג מצא את עצמו גם פרוד. לפי הממצאים, הגברים והנשים בנישואים הם שופטים גרועים לגבי אושרו של הצד השני אם הם עמדו להתגרש.

 ג’וני דפ וקייט מוס. אילו רק שאלו זה את זו. תמונה: Shutterstock

54 אחוז נשים ו-59 אחוז גברים ניבאו אחרת על היעדר האושר בקרב בני זוגם בהקשר לגירושים מהנבואות של בני זוגם לגבי האושר שלהם. נשים הניחו שהגברים שלהם יהיו אומללים יותר בלעדיהן אם יתגרשו והגברים נטו לחשוב שהנשים שלהם יהיו במצב טוב יותר בלעדיהם אם יפרדו, וזאת בניגוד למה שהן חשבו שמצבן יהיה.

7 אחוז מהזוגות נפרדו לפני הסקר השני.

מאלה שדייקו באבחנה שלהם לגבי אושרו של בן או בת הזוג במצב פרידה נפרדו פחות מ-6 אחוז. בקרב הגברים שהפריזו בניתוח אושר בנות הזוג במצב של פרידה, 13 אחוז מצאו את עצמם לבד. אצל נשים שהפריזו בניתוח האושר של בני זוגם בפרידה, 14.5 נפרדו בסוף.

למה חוסר הדיוק באבחנות האושר או חוסר האושר של בני הזוג שלנו מסתיים בגירושים? הכל קשור ליכולת של בני הזוג להתפשר בויכוחים ולהכריע בקונפליקטים ביניהם. בני הזוג שלא דייקו במצב האושר של בן או בת הזוג אם יפרדו גם לא ידעו עד כמה הם יכולים “למתוח את הגבול” ברגעי המחלוקת.

ג’ניפר אניסטון ובראד פיט. מי יודע מה היו עונים. תמונה: Shutterstock

בני זוג נוטים לעתים לדחוק זה את זו לפינה מבלי לדעת בדיוק איך השני יגיב. במילים אחרות: לא לומר: “לא טוב לך? אז לך” אם אינך מוכנה לקחת את הסיכון שהוא באמת ילך. אם בן הזוג יודע להעריך במדויק את מידת אושרו של הצד השני במצב פרידה הוא ידע כמה הוא יכול ללכת רחוק במצבי מחלוקת.

ביטחון יתר ונבואה אופטימית מדי לגבי תגובת הצד השני (שלא יעזוב אותנו לעולם ותלוי בנו) ידחף אותם להאמין שעדיף להם לבד גם אם המציאות תבשר להם אחרת.

המסר: כשאתה בוחר את המלחמות שלך, כדאי לך לדעת בדיוק מה מידת הסבירות שבן הזוג יצא מהדלת ולא ישוב. הערב כנראה שתשאלו את החצי השני את שאלת המיליון דולר. רק אל תבואו לבכות לנו אם התשובה לא תמצא חן בעיניכם, כן? בכל זאת עדיף לדעת. תמיד.

דרך Time

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן