איך ילדה בת 8 עזרה למצוא תרופה לסרטן

אצל רוב המשפחות עם ילדים, ארוחות ערב מוקדשות לשיחות על “איך היה בבית הספר?” ונושאים דומים, אבל לא אצל משפחת ליסאנטי. ההורים הם שני מדענים מוערכים ובתם קמילה, אמנם רק בת שמונה אבל מעורבת מאוד בחייהם המקצועיים של ההורים ומתעניינת בתחום המחקר.

כשהם ישבו לארוחת ערב אחת נשאלה הילדה על ידי אביה, פרופסור מייקל ליסנטי “איך היית מטפלת בסרטן?”, והילדה זרקה יציאה אחת תמימה שעשויה לשנות את עולם הרפואה והמחקר.

ראו גם: השרימפס האלה יכולים לראות סרטן

קאמילה הציעה לקחת אנטיביוטיקה נגד סרטן “כמו כשאני חוטפת דלקת גרון”. היא לא תיארה לעצמה את השלכת המשפט הזה. ההורים היו סקפטיים לגבי הצעתה אבל במקום לבטל את הרעיון הם החליטו שאין להם מה להפסיד.

הם בדקו את התיאוריה שלה במעבדה שלהם, באוניברסיטת מנצ’סטר. הם ביצעו ניסוי, מרחו משחה אנטיביוטית על גידול קטן בפנים של מטופל וראו איך הוא נעלם. הם הבינו שבתם עלתה על משהו.

להפתעתם, כמה סוגי אנטיביוטיקה זולים ומוכרים חיסלו את התאים הסרטניים המסוכנים ביותר אבל לא פגעו בתאים הבריאים. מכאן שאולי נמצא הפתרון הקל והפשוט ביותר שלא עלה על הדעת למניעת התפשטות הסרטן.

האנטיביוטיקה הכי אפקטיבית הייתה doxycycline, המופיעה בטיפולים נגד אקנה והם בחנו את האפקט על סוגי סרטן נפוצים כגון: סרטן השד, סרטן הערמונית, סרטן ריאות וסרטן המוח.

פרופסור ליסנטי. “חשבתי שזה נאיבי”

מעבר לגילוי המדהים הזה, מדובר באנטיביוטיקה העולה רק 35 שקלים! ולא סכומי העתק שגובים על טיפולים. כמובן, אין לבצע שום טיפול על דעת עצמכם ללא המלצה רפואית מוסמכת ויש לקחת את המאמר הזה, מבטיח ומדעי ככל שיהיה, באופטימיות זהירה.

מי שנלהבים מאוד הם ארגוני צדקה המרימים תרומות לחקר הסרטן שטענו ש”התשובה נמצאה מתחת לאף”. כעת הזוג ליסאנטי רוצים לגייס סכום כסף שיאפשר להם לבחון את ממצאיהם על בני אדם חולים, בעיקר בקרב נשים עם סרטן שד. בעבר היו מחקרים מסויימים שמחזיקים את המלצתה של קאמילה ומדובר ללא ספק, בחדשות המעודדות ביותר בעולם מבחינתי. 

ההורים האופטימיים בינתיים העניקו קרדיט לבתם קאמילה, כמחברת המחקר, שפורסם בכתב העת “journal Oncotarget”. “חשבתי שזה מאוד נאיבי לחשוב שניתן לרפא סרטן עם אנטיביוטיקה אבל הנה, בסוף היום היא צדקה”.

דרך Science Daily. תמונת שער: Shutterstock

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן