בקהיר, מול המצלמות, כך עשו למפגינה פעילת השמאל

ארבע שנים לאחר ההפיכה במצרים, והיה אפשר לחשוב שהכל חזר להיות אותו דבר: שלטונם של האחים המוסלמים התמוטט, מובארק בדרכו החוצה מבית הכלא ומהאביב הערבי כבר לא נשאר הרבה. ובכל זאת, קבוצה של מפגינים שעשתה את דרכה לכיכר תחריר אתמול הצליחה להצית מחדש את המהומות. למרבה הצער זה קרה בנסיבות טראגיות.

קבוצת המפגינים, המזוהים עם הצד השמאלי של הפוליטיקה במצרים, יצאה לכיוון כיכר תחריר כדי להניח במקום פרחים לציון ארבע שנים למהפיכה. אחת מהמפגינות היתה הפעילה הפמיניסטית שיימא א-סבאע. במהלך ההפגנה היא נהרגה, ככל הנראה על ידי המשטרה. ההפגנה כולה צולמה, וכך תמונות מותה של א-סבאע הופצו בכל העולם – והיא הפכה במותה לסמל שיכול להצית מחדש את מצרים.

על פי הדיווחים, א-סבאע נהרגה מאש שנורתה על ידי השוטרים למטרת פיזור ההפגנה. הרשויות במצרים מכחישות, וטוענות שמותה הוא תוצאה של זיקוק שנורה על ידי המפגינים עצמם והתפוצץ בסמוך למפגינה. נכון לרגעים אלה, כיכר תחריר נחסמה לגמרי, ורשויות מצרים מציבים כוחות גדולים ברחובות הסמוכים כדי למנוע הצתה מחודשת של ההפגנות המהומות. 

אך אל מול התמונות הקשות של מות הפעילה, שלטענת המפגינים בסך הכל רצתה להניח פרחים בכיכר, קשה להשאר אמיצים. בין התמונות הרבות הופץ גם סרטון קשה לצפייה, בו אחד מחבריה הקרובים של א-סבאע סוחב אותה למקום מבטחים בזמן שהיא גוססת לו בידיים. זהירות – הצפייה לא קלה:

מוקדם עוד לקבוע שמצרים בדרכה להפיכה נוספת, אך אין ספק שהימים הקרובים יהיו מתוחים מאוד, ושהחיים שם עדיין לא חזרו למסלולם מאז מאורעות האביב הערבי. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן