אמה ווטסון חוזרת עם נאום עוצמתי שכובש לבבות ולא רק של פמיניסטיות

אחת הכוכבות האהובות עלי לאחרונה היא אמה ווטסון. מי היה מאמין שהילדה היפה מ”הארי פוטר” גדלה לנגד עינינו והפכה לשגרירה מבריקה, אצילית ורהוטה שמקדמת נושאים חברתיים בוערים כמו פמיניזם ולא ציצי ותחת כמו קים קרדשיאן. הרושם של הנאום הוויראלי שהותירה הסלבריטאית המשכילה מ-2014 עוד לא התפוגג והנה שוב חוזר הקסם הבריטי שלה, כובש את הנפש ואת האוזן בנאום חזק, מרשים ונוגע ללב.

ראו גם: אמה ווטסון מסבירה למה גברים צריכים פמיניזם בנאום נוגע באו”ם

בספטמבר האחרון ווטסון השיקה קמפיין ענק שתפס תאוצה ומזכיר לכולנו כמה זרם הפמיניזם הוא עדיין חשוב, חיוני והכרחי כל כך. אמנם, החתירה לשיוויון נראה בסיסי כל כך אבל פמיניסטיות רבות יצרו לצד פעילותן החשובה גם את ההפך: ריחוק וניכור מהמילה הזו.

עד שווטסון לא פרצה לתודעה כאייקון הפמיניזם החדש, המונח סבל מחוסר סטייל משווע ושיק זה מה שכל דבר צריך בעידן הנוכחי. ווטסון החזירה את המאבק לשיוון בין המינים לראש סדר היום עם ההאשטאג הפופולרי HeforShe# וגרמה לאינספור גברים מכל העולם להזדהות עם ערכי הפמיניזם ולהעלות צילומים לרשת. מעבר לכך, ווטסון מינפה את הרשת החברתית לטובתה ומדובר בהצלחה חסרת תקדים. ספק אם אדם אחר היה מצליח כך.

בנאום האחרון, אותו נשאה בפורום הכלכלי העולמי של 2015, ווטסון סיפרה על ההד שהקמפיין יצר ושימו לב: נרשמו ברשת 1.2 מיליארד! שיחות בנושא ברחבי העולם. ווטסון נדהמה מהנתונים, כפי שסיפרה בנאומה בשוויץ, וקשה לא להתפעל. “לא יכולתי לחלום על זה אבל הנה, זה קרה”. כעת ווטסון משיקה את הצעד השני של הקמפיין הגלובלי המכונה “Impact 10x10x10″ כשמטרתה היא גיוס עסקים, ממשלות ואוניברסיטאות ולחייב אותם לתמוך ברעיון של שיוויון מגדרי.

לדברי ווטסון, אנשים רבים שחתמו על העצומה היו נבוכים ולא ידעו מה צריך לעשות בעצם אבל מבחינתה “זה עניין לפרשנות אישית”. מה שמהפנט פה זו ההתגייסות הנרחבת של גברים התומכים ברעיון ולא רק נשים. משהו בווטסון האיר את עיני הבחורים שאולי רבים מהם ביצעו את בקשתה מתוך קראש בלתי נמנע.

בכל זאת, מאז “הארי פוטר” מדובר באחת הכוכבות החזקות בעולם הבידור. איך אפשר להגיד לה לא? אבל מעבר לזה, היא פשוט אמרה את הדברים כפי שהם והאותנטיות הרעננה הזו כבשה את ההמון. אין על כוכבות שמתעלות את תהילתן לקידום אג’נדות חשובות. כן ירבו.

דרך Elle

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן